מעניין

האם ערבים מחלקים רעל מוסווה כדוגמיות בושם?

הודעת ווטסאפ מזהירה מפני דוגמיות בושם רעילות המחולקות בתיבות הדואר. מה האמת בסיפור?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

וואטסאפ שוב נזעק להציל את חיינו. "שימו לב טוב ולהפיץ כמה שיותר: זה נראה כמו דוגמית בושם אבל זה רעל. הערבים מחלקים את זה בתיבות הדואר. לא לפתוח ולא להריח!"

במקרה הנדיר שמישהו מכם קיבל בדואר לאחרונה דוגמית בושם (אצל רובינו, כידוע, הדבר הכי מרגש שמגיע בדואר הוא חשבון החשמל) – בלי פאניקה. אנחנו לא יכולים להתחייב על איכות הבושם, אבל רעל זה לא.

למרות הנופך המזרח תיכוני בהודעה מסוג 'ערבים מפיצים בושם שנראה כמו רעל', מתיחת הרשת הספציפית הזו אינה ישראלית כלל. היא נולדה ב-2001, אחרי הפיגוע בבנייני התאומים. בין כל ההפחדות על מעטפות אנתרקס, החלו להתעופף מיילים על דוגמיות בושם רעילות שנשלחו על ידי טרוריסטים. מיותר לציין שאף דוגמית כזו מעולם לא נמצאה.

ב-2002 השמועה נחתה בישראל. עם אינתיפאדת אל-אקצה המשתוללת ברקע, היא מצאה כאן אוזניים קשובות. ב-2003 אפילו 'ידיעות אחרונות' נפל בפח ופרסם: "דוגמיות רעילות של בושם הופצו בדואר". ב-2004 הסיפור צבר תאוצה נוספת כאשר רופאה העבירה את המייל הלאה לחבריה. חתימתה ושלל תאריה בתחתית המסר גרמו לאנשים לחשוב שיש ממש בסיפור.

מאז ועד היום, השמועה הזו קמה לתחיה אחת לכמה שנים במייל, בפייסבוק, ועכשיו גם בווטסאפ. למעשה, בדיוק לפני שנה הופיעה אזהרת 'הרעל בבושם' לראשונה בווטסאפ. בימים אלה היא בסך הכל עושה סיבוב שני. תבינו אותה: אחרי שנים ארוכות שהיא מבלה בתיבות מייל ורשתות חברתיות, זה מן הסתם מרענן אותה להכיר משהו חדש. אתם בהחלט יכולים, עם זאת, להתעלם מהבקשה 'להפיץ כמה שיותר':  אחרי 14 שנים, לא הגיע הזמן לשלוח את השמועה הזו לפנסיה מוקדמת?

תגיות:וואטסאפרעל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה