מעניין

המאסטר-שף הבא הוא...מחשב

נגמרו לכם הרעיונות לבישול? אפליקציה חדשה תספק לכם מתכונים חדשים בדיוק לפני ההנחיות שלכם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

רוצים לדעת מאין המתכון לפריקסה בננה שאכלתם זה עתה? תנו כבוד למחשב. שף-העל החדש הוא אפליקציה ממוחשבת בשם 'שף ווטסון עם בון אפטיט' שחברת IBM הוציאה לשוק אתמול. האפליקציה מיועדת לסייע לבשלנים להגות מתכונים יצירתיים ולחשוב על דרכים בלתי שגרתיות לשילוב חומרי גלם.

השף החדש הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין המחשב הקוגניטיבי המפורסם של IBM, ווטסון, ומגזין האוכל בון אפטיט. במשך שנה, הוטענו אל המחשב כמויות אדירות של מידע על אמנות הבישול, וכן 9000 מתכונים מהמגזין. המחשב ניתח את כל החומר והגיע למסקנות לגבי דפוסי בישול, טרמינולוגיה, ושילובים מומלצים. כעת, ווטסון יכול ליצור מתכונים חדשים לחלוטין בהתבסס על המידע שצבר.

איך משתמשים באפליקציה? רושמים את חומרי הגלם הרצויים (או אלה שנשארו בבית), ובוחרים את סגנון הבישול המבוקש (איטלקי? מזרח-תיכוני?). אפשר גם לציין מאלה חומרי גלם אתם מבקשים להימנע (גלוטן, למשל). ווטסון מעבד את המידע ומציע לכם שורה של מתכונים שיתאימו לדרישות.

לפני שאתם מצפים לראות את ווטסון מחליף את כל השפים הדגולים, כדאי לזכור שבכל זאת אין תחליף לשף אנושי, גם אם הוא עובד בשיתוף פעולה עם מחשב. במגזין בון אפטיט מספרים שבהזדמנות אחד הציע ווטסון לשלב אגוזים במשקה פונץ'. העורכים נדהמו: אגוזים הם סכנת חנק ברורה למי שגומע כוס משקה. זמן קצר לאחר מכן, עם זאת, הם נתקלו במשקה פונץ' מועשר בסירופ אגוזים שערב מאד לחכיהם. המסקנה: ווטסון צדק במאה אחוז לגבי שילוב הטעמים, הוא רק לא היה מודע לעובדה שבני אדם יכולים להיחנק מאגוזים...

תגיות:בישולאפליקציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה