חדשות בארץ

משרד הבריאות: אלו בתי החולים האיכותיים בישראל

משרד הבריאות פרסם את מדדי איכות הבריאות בבתי החולים בישראל

אא

משרד הבריאות פרסם אתמןל (ד') את מדדי האיכות במערכות הבריאות בישראל. התוכנית הלאומית למדדי איכות בבתי החולים החלה בינואר 2013 והיא כוללת כיום כ-14 מדדי איכות, מתוכם פרסם משרד הבריאות את בתי החולים המצטיינים בארבעה מדדים. 

1. ביצוע צנתור לבבי תוך 90 דקות מהכניסה לבית החולים - נבחן ביצוע צנתור טיפולי דחוף תוך 90 דקות מרגע ההגעה לבית החולים, לחולים שהגיעו עם אוטם לבבי. הסיבה לכך היא שנמצא קשר מובהק עם ירידה בשיעור התמותה והתחלואה לכאלו שעבור את הצנתור בפרק הזמן הזה. מהדו"ח עולה ששלושה בתי חולים בארץ עמדו ביעד, אסף הרופא, בני ציון ווולפסון. בתי החולים שהגיעו לשיעורי הביצוע הגבוהים ביותר הם: מאיר, קפלן וכרמל.

2. מתן המלצה לנטילת אספירין בשחרור לאחר אוטם בלב - הטיפול באספירין בחולים לאחר אוטם בלב מפחית את הסיכון לאירועים לבביים חוזרים ולתמותה ב- 20%. ההנחיות הקליניות של האיגודים המקצועיים תומכות במתן טיפול ארוך טווח באספירין לחולים אלו. כל מה שהרופא נדרש לעשות זה לכתוב המלצה במכתב השחרור לחולה ליטול אספירין. במשרד הבריאות קבעו יעד של 95% למתן המלצות. מהדו"ח עולה שבבתי חולים בישראל נמצא שיעורי העמידה במדד גבוהים מאוד.

בית חולים סורוקה, באר שבע (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)בית חולים סורוקה, באר שבע (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

3. שברים בצוואר הירך – ניתוח תוך 48 שעות - לביצוע ניתוח לתיקון שבר בצוואר הירך תוך 48 שעות יש קשר באופן מובהק עם ירידה בשיעור תחלואה, סיבוכים ותמותה לאחר ניתוח. מהדו"ח עולים הבדלים בין באמצע שבוע לסוף השבוע: מטופלים המגיעים בימים חמישי ושישי חשופים יותר לעיכוב בניתוח. נמצא כי באמצע השבוע ביצוע הניתוח תוך 48 שעות עומד על 82% בעוד שבסוף השבוע רק 72% מהחולים מנותחים במועד.

4. מתן טיפול אנטיביוטי מניעתי לפני ניתוחי קולון ו/או רקטום אלקטיביים - לפני ניתוח קולון או רקטום ניתן טיפול אנטיביוטי מניעתי. מטרתו היא להביא את הרקמות המנותחות לרוויה אנטיביוטית לפני ביצוע החתך על מנת להגן עליהן מפני חדירת זיהום במהלך הניתוח כשהן חשופות. בתי החולים עם האחוזים הגבוהים היותר הם: הדסה עין כרם, נהריה והלל יפה.

ד"ר ענת עקה זהר, מנהלת התוכנית למדדי איכות, אומרת על ממצאי הדו"ח: ״ כל בתי החולים נרתמו והתגייסו כדי לספק את הנתונים לציבור. בהשוואה בין 2013 ל2014 רואים שכל בתי החולים בארץ השתפרו ההישגים מרשימים ואני בטוחה שהם ימשיכו לצמוח".

תגיות:בית החוליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה