סמארטפונים ואינטרנט

גוגל פיתחה מחשב שיודע לצייר בהתבסס על דמיון מלאכותי

מערכת הבינה המלאכותית של גוגל, על פי נתונים שהוזנו לה, יצרה עבודות מרהיבות

אא

את העבודות הבאות לא יצר אמן דיגיטלי בעל מוח מופרע במיוחד אלא מחשב - ליתר דיוק, מערכת הבינה המלאכותית של גוגל.

תמונות אלו הן בסך הכל תוצר הלוואי ניסוי שערכה קבוצת חוקרים ומפתחים, בנסיון להבין כיצד פועלת רשת הנוירונים שאחראית לפיצ'ר זיהוי התמונות.

התמונות שיצר מחשב גוגלהתמונות שיצר מחשב גוגל

עד כמה שהדבר עשוי להישמע מוזר, אפילו למהנדסים שבנו את רשת הנוירונים אין מושג מדויק כיצד בעצם היא פועלת. הסיבה לכך היא שמדובר במערכת לומדת, שאמורה לחקות, באופן רופף, כמובן, את דרך הפעולה של מוח ביולוגי: היא מורכבת מעשרות "שכבות" (בין 10 ל-30 במקרה של גוגל) של נוירונים וירטואליים, רכיבי תוכנה שמנסים לחקות את האופן של הנוירון, יחידת העיבוד הבסיסית במוח.

כדי שהמערכת תוכל לבצע את עבודתה צריך "לאמן" אותה - להזין אליה מיליוני אימג'ים אותם היא מנסה לזהות, ולתת לה פידבק על מידת הדיוק של התוצאות, דבר שגורם לה להשתפר ככל שמזינים לתוכה יותר דוגמאות.

תמונות נוף שיצר המחשבתמונות נוף שיצר המחשב

בניסוי שיצר את התמונות המעוותות, החליטו החוקרים להפוך את רשת הנוירונים על ראשה, ולבחון מה קורה כשמשתמשים בה כדי לבצע תהליך הפוך - לקחת אימג' של רעש לבן, כזה המורכב ממטריצה של פיקסלים אקראיים, ולהגיד למערכת להפוך אותו לתמונה של בננה, למשל, לפי הידע שהיא צברה עד כה בנוגע לשאלה "כיצד בננה אמורה להיראות". התוצאה, אמנם, איננה צילום של בננה, אלא טקסטורה צבעונית שנראית כציור אבסטרקטי - אבל כזה שמכיל בבירור צורות של בננה צהובה.

דבר דומה קרה גם עם נמלים, כוכבי ים וברגים, כאשר את האימג'ים המורכבים יותר יצרה המערכת כאשר במקום אימג' בסיס המורכב מרעש לבן הזינו אליה החוקרים צילום של אלמנט אחד, כמו עננים או עלים, והורו למערכת להפוך אותה לפריט אחר, כמו כלב, בניין או ציפור, או שילוב של כמה פריטים שונים.

תגיות:גוגלטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה