סמארטפונים ואינטרנט

גולשים ב-Chrome? זהירות! גוגל יכולה להאזין לכם

מקומם: באמצעות המיקרופון המובנה, המשמש לחיפוש קולי, מרשה Google לעצמה להאזין לכל משתמשי הדפדפן הפופולרי Chrome

אא

יושב ראש מפלגת הפיראטים השוודית, ריק פאלקווינגה, פרסם במגזין האבטחה Privacy News Online  מאמר המכה גלים ברשת. הוא מעלה פשוטה ומקוממת: Google מרשה לעצמה להאזין דרך מיקרופון המחשב לכל משתמשי הדפדפן הפופולרי Chrome, מבלי ליידע אותם בכך - ומבלי לחשוף את פיסת הקוד האחראית להאזנה במסגרת מחויבותה לקוד פתוח.

עד כמה אתם סומכים על גוגל? (צילום: ShutterStock)עד כמה אתם סומכים על גוגל? (צילום: ShutterStock)

הרמז שהוביל את ריק לתגלית היה דיווח על באג שגורם לכרום להוריד מיד לאחר התקנתו תוכנה נוספת בעלת גישה למיקרופון והקלטת אודיו. אותה תוכנה מאפשרת ל- Chrome לענות לשאלות קוליות כשפונים אליו בפקודה "אוקיי גוגל" המוכרת ממכשירי האנדרואיד, אלא שלא הובהר למשתמשים כי גוגל מרשה לעצמה להשתמש בכך ואף להקליט כל מה שנעשה בחדר בזמן השימוש בדפדפן.

Google, מצידה, ממהרת להבהיר כי למרות שתיאורטית יכולה התוכנה להאזין לכל התרחשות, בפועל אין לה כל כוונה לעשות זאת והשימוש היחיד בה הוא, כאמור, לצורך פקודות חיפוש קולי.

בין אם מדובר לדעתכם בהסבר המניח את הדעת או תירוץ להתנהגות בעייתית, הרעיון שאותו מעלה פאלקווינגה בסיכום מאמרו בהחלט נשמע כמו פתרון מצוין לחשדות מעין אלה: הוספת כפתור פיזי לצד המיקרופון בכל מחשב, המאפשר כיבויו מבלי שהמשתמש יאלץ להסתמך על הגדרות מערכת ההפעלה.

תגיות:אינטרנטגוגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה