הידברות לנוער

רגע לפני שבת, כמה דברים שחשוב לזכור

10 עצות לבני נוער בתשובה, עבור שבת יותר נעימה, איכותית ומשפחתית

אא

הנה זה מגיע - שבת!
היום הזה שכולנו מצפים לו מיום ראשון, וכמו שאומרים, 'למה לא כל יום שבת?'. לפניכם מקבץ טיפים שאספנו עבורכם ליום השבת, היום הטוב ביותר בשבוע. בנוסף נכתוב ונביא בטור זה דברים מעניינים שיעזרו לכם להיכנס לאווירת סוף השבוע בנעימות.
1. סעודת שבת - אנחנו בתור בעלי תשובה, צריכים להתרגל לעובדה שמה לעשות, המשפחה שלנו היא לא כמותנו. עלינו לזכור ששמירת שבת בסביבה שאינה תורנית היא לא דבר קל, מאחר ואנחנו צריכים להסתדר ולהשלים עם ההחלטות של הורינו בקשר לשבת. אך בואו נזכור: שבת - אין פירושה חיכוכים עם המשפחה על היותנו שונים, אלא אחדות ושמחה, למרות שקצת קשה לנו. לכן ארגנו סעודה מיוחדת לשבת עם דבר תורה מעניין, שיוכל להמחיש את מתיקות התורה גם בעיניים חילוניות. דבר זה יאחד אתכם ויגרום למשפחה להעריך את השבת.
2. מאכלים טעימים - אוהבים מאכל כמו עוגה או מעדן טוב? שמרו אותו לשבת. הוא יעזור לכם ליהנות בסעודה יותר מאשר בימים אחרים, ומי יודע, אולי גם יצרף משהו יחד אתכם לארוחה נעימה ומיוחדת.
3. זמן משפחתי - כל השבוע אנחנו עסוקים, אז לא מגיע לנו קצת זמן משפחתי ביחד? נסו לארגן שעה שבה כל חברי המשפחה יכולים לשבת, לדבר, ולתמוך אחד בשני (שימו לב להלכות). מאחר והמשפחתיות נחלשת עם הזמן והתקופה, זה אחד הדברים שבהחלט כדאי לארגן. וזכרו: פגישה משפחתית באה לציור אווירה נעימה במשפחה, ולא אווירה של מתח. לכן עדיף לא לפתוח נושאים עם מחלוקת.


4. תפילה - אין זמן טוב יותר להתפלל מאשר ביום שבת. יש לכם משהו שאתם רוצים או מבקשים? התפללו בעבורו.
5. שיעור תורה - לפני כניסת השבת בדקו בבית הכנסת הקרוב אם יש שיעור תורה, זה יוכל להעביר לכם את הזמן באופן מוצלח, וגם לזכות במצווה.
6. דברי חול? לא בשבת - נסו לא לחשוב על דברי חול, זכרו שזה יום מנוחה, כשאנחנו עוסקים בדברים שמציקים ומטרידים אותנו במשך השבוע - זה יכול לעייף וגם לגרום למתיחות. לכן נסו לחשוב על דברים נעימים ורגועים.
7. שיעורים, מבחנים? בשום פנים - זכרו: יום השבת הוא יום מנוחה. עשו הכל כדי לסיים את כל המלאכות לפני שבת, על מנת שתוכלו לנוח ולהיות מוכנים ליום ראשון.
8. הלכות שבת - לפעמים אנחנו עושים דברים אסורים שאנחנו לא מודעים אליהם. קנו לכם ספר שאותו תוכלו לקרוא בשבת, וללמוד על הלכות שבת.
9. שיעור של הרב זמיר כהן - איך אפשר בלי זה? לפני שבת צפו באחד משיעורי הרב זמיר כהן, הביאו אותו לחברי המשפחה ולמדו אותם במידת רצונם.
10. עלון הידברות - מצאתם אלון הדברות בבית כנסת? קחו אותו וקראו בשבת. אנחנו בטוחים שהוא יעניין אתכם, ומי יודע, אולי אפילו יכול לעזור לכם בכמה נושאים.

 יש לכם טיפים או רעיונות מעניינים עבור נוער שעשה תשובה? שלחנו אלינו לכתובת: Dan.poter.13@gmail.com

תגיות:הידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה