חדשות בעולם

ההיסטוריה חוזרת: אנטישמים מתכננים לשרוף את התלמוד בלונדון בי"ז בתמוז

האנטישמים בלונדון מתכננים הפגנה נגד התלמוד ומדינת ישראל. ההפגנה נקבעה לתאריך מצמרר בהקשרו: י"ז בתמוז. בתאריך זה שרף אפוסטמוס הרשע את התורה, לפני כאלפיים שנה

אא

כאלפיים שנה לאחר ששרף אפוסטמוס את התורה בי"ז בתמוז, כדברי המשנה במסכת תענית, חילול השם המחריד עשוי להתרחש שוב, והפעם בלונדון של שנת 2015.

בקהילה היהודית בלונדון עוקבים בחרדה אחר תכניותיהם של מארגני ההפגנה האנטישמית בשכונת גולדרס גרין – המאוכלסת בציבור חרדי גדול – האמורה להתקיים בשבת פרשת בלק בעוד שלושה שבועות, כשהתאריך העברי הוא י"ז בתמוז.

השבוע הודיעו מארגני ההפגנה כי לפני תחילת ההפגנה, יתקיים טקס שריפת התלמוד ושריפת דגלי ישראל. מקום הטקס נשמר בינתיים בסוד, כך מדווח 'הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות'.

בונהיל, ממארגני ההפגנה, קרא למשתתפים להצטייד בדגלי ישראל שאותם הם מתכוונים לשרוף כאות מחאה נגד ישראל, כשהמטרה היא “שהעם האנגלי יגלה סולידריות עם הערבים הסובלים תחת השלטון של המדינה המושחתת והבלתי חוקית האחראית על פשעי מלחמה מחרידים". בונהיל הוסיף כי הפגנות דומות תתקיימנה בכל השכונות בהן מתגורר ריכוז גדול של יהודים, כדוגמת שכונת סטמפורד היל ופינצ’לי.

ההפגנה המתוכננת מדירה שינה מעיני הציבור החרדי, כמו גם מרשויות החוק. ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הביע ביום שני האחרון בפרלמנט את מורת רוחו מההפגנה, גינה בחריפות את מארגניה והורה למשטרה למצות את הדין עם מפרי החוק בזמן ההפגנה.

אנדרו דיסמור, חבר בית המחוקקים ונציג שכונת קמדון שבה מתגוררים יהודים רבים, שיגר לאחרונה מכתב למפקד המשטרה, לראש העיר של לונדון בוריס ג’ונסון, ולשרת הפנים תרזה מיי, בה הוא קרא להם להתערב ולהביא לביטול ההפגנה האנטישמית.

למרות זאת, המשטרה אישרה את קיום ההפגנה ונימקה זאת בכך שאין סיבה מוצדקת לאסור את קיומה, זאת למרות שהמארגנים לא גילו את מטרת ההפגנה עד השבוע.

 

תגיות:לונדוןי"ז בתמוזיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה