בריאות ותזונה

מהו סוד ההצלחה בשמירה על בריאות הגוף?

תזונה נכונה ופעילות גופנית הינן הכרחיות לשמירה על בריאות הגוף. עם זאת קשה ביותר לרכוש הרגלים חיוביים ולשמרם. מהו סוד ההצלחה?

אא

תזונה נכונה נחשבה מאז ומעולם כאבן יסוד חשובה ביותר בתחום בריאות הגוף. על מנת שהגוף יתפתח ויגדל בצורה תקינה הוא זקוק לוויטמינים, למינרלים ולאנרגיה שנמצאים במזון. פעילות גופנית אף היא נחוצה ביותר לשמירה על בריאות הגוף. השילוב בין תזונה נכונה ופעילות גופנית מהווה שילוב מנצח.

אמנם, אנשים רבים שמתחילים להקפיד על תזונה נכונה ולבצע פעילות גופנית הם אנשים שמגיעים לרופאים בשל בעיה רפואית שהתגלתה לפתע או אנשים הסובלים מהשמנה, אבל למעשה, כל מי שמעוניין לשמור על בריאות תקינה ועל איכות חיים טובה, כולל אנשים בריאים שלא סובלים ממשקל יתר, חייב לאכול נכון ולעסוק בפעילות גופנית.

על תזונה מאוזנת לכלול פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים.

את הפחמימות ניתן לקבל מדגנים כגון לחם, מאפים, תפוחי אדמה, אטריות, אורז ועוד. כמות הפחמימות המומלצת לצריכה נעה בין 3-1 גרם ביום.

הוויטמינים והמינרלים נמצאים בפירות ובירקות, שגם הם תופסים מקום של כבוד בכל ארוחה. חשוב לצרוך את שתי הקבוצות, כאשר לקבוצת הירקות צריכה להיות נוכחות מורגשת יותר בתפריט היומי.

החלבונים נמצאים בבשר, מוצרי חלב וקטניות כגון אפונה, שעועית, עדשים ועוד

שומנים הם קבוצה מורכבת מעט, שכן ישנם שומנים טובים לגוף, הנקראים שומנים רוויים ולעומתם ישנם שומנים מזיקים מאוד (שומנים בלתי רוויים), הנמצאים בשפע בחטיפים ובמוצרי מאפה שונים, ועלולים לגרום לנזקים חמורים לבריאות. השומנים מספקים אנרגיה לגוף ועל כן מומלץ לצרוך מדי יום מוצרים המכילים אותם, כגון אבוקדו, טחינה, אגוזים ועוד.

בנייה נכונה של ארוחות - נקודה נוספת בתזונה נכונה היא בניית הארוחות. מומלץ לאכול 3 ארוחות גדולות, ועוד 2-3 ארוחות ביניים.

פעילות גופנית

הפעילות הגופנית נחלקת לשני חלקים – פעילות אירובית ופעילות בונה שריר. פעילות אירובית מעלה את הדופק ואת קצב הנשימה. הגוף דורש יותר חמצן ופעילות זו גורמת לו לשרוף שומן. אימון אירובי עקבי מוביל להצרת היקפים ולשיפור סיבולת לב ריאה. לקבוצת פעילות זו נכנסות פעילויות כגון ריצה, שיעור מדרגה, רכיבה על אופניים ועוד.

פעילות בונה שריר, לעומת זאת, נועדה להגדיל את מסת השרירים בגוף והיא עשויה דווקא לנפח את הגוף. קבוצת פעילות זו כוללת אימוני משקולות ותרגילי עיצוב גוף.

על מנת לשפר את הביצועים במהלך הפעילות הגופנית, כדאי לצרוך פחמימות כחצי שעה לפני האימון, עם זאת חשוב לא להגזים עם כמויות האוכל על מנת לא להקשות על האימון. בתוך שעה אחרי הפעילות הגופנית כדאי לאכול ארוחה הכוללת חלבון ופחמימות.

קשה לשנות הרגלים, אך סוד ההצלחה הוא בשינוי הדרגתי.

על מנת להפחית את כמות הסוכרים, לדוגמה, לא מומלץ להוריד את כל הממתקים מהתפריט, משום שקשה עד בלתי אפשרי להחזיק מעמד עם השינוי הדרסטי. הדרך הטובה ביותר היא להפחית את הכמויות בצורה הדרגתית: משתי כפיות סוכר בקפה לרדת לכפית וחצי, אחר כך לכפית וכן הלאה. באותה הדרך כדאי להתחיל להתאמן. כדאי להתחיל באימון של חצי שעה מדי שבוע, ואז להוסיף עוד אימונים ולהאריך את משכם, בהתאם ליכולות ולכוחות. חשוב לא להילחם עם עצמכם אלא להכניס הרגלים חדשים לחיים בצורה הדרגתית, מתוך אהבה והערכה לעצמכם ולדרך החדשה שהתחלתם בה.

בהצלחה!

תגיות:בריאותמשקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה