חדשות בארץ

דריכות בגבול הסורי: אזעקה נשמעה בצפון רמת הגולן

המתיחות הסורית זולגת אל תוך שטח ישראל: הבוקר נשמעה אזעקה בצפון רמת הגולן בעקבות ירי תועה לכיוון ישראל

אא

מאז שעות הבוקר מתנהלים קרבות עזים במחוז קוניטרה שבדרום סוריה, לא רחוק מהגבול עם ישראל, לאחר שארגוני מורדים פתחו במתקפה נרחבת נגד צבא סוריה. צלם של סוכנות "רויטרס" שהוצב ברמת הגולן הישראלית דיווח על הפגזות כבדות החל משעות הבוקר המוקדמות, חלקן הגדול בעיר קוניטרה, בירת המחוז. המשמר הסורי לזכויות אדם, המנהל מעקב אחר מלחמת האזרחים בסוריה, דיווח אף הוא על עימותים כבדים בין הצבא הסורי למורדים.

המתיחות הסורית זולגת אל תוך שטח ישראל. הבוקר (ד') מעט לפני השעה 12:00 נשמעה אזעקה בצפון רמת הגולן וכללה את היישובים: אורטל, אלוני הבשן, מרום גולן, עין זיוון וקשת.

אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

אתמול (ג') נערכה הערכת מצב מיוחדת בראשות הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בעקבות האירועים ברמת הגולן. בסיומה סיכם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי כי "המצב בשטח רגוע, ללא אירועים חריגים ונמצא בשליטה מלאה. הרמטכ”ל הנחה לשמר את המציאות הנוכחית ברמת הגולן ולהבטיח את רמת הביטחון הנדרשת".

בתום הערכת המצב הוחלט להכריז על מרחב צפון-מזרח רמת הגולן כעל שטח צבאי סגור. הצו שפורסם על ידי פיקוד הצפון בשיתוף עם משטרת ישראל הגביל תנועת אזרחים שאינם תושבי היישובים במרחב, מתוך רצון למנוע מבני העדה הדרוזית בארץ לבוא ולהתרכז ליד הגבול.

כעבור מספר שעות הודיע צה”ל על ביטול ההכרזה על השטח הצבאי הסגור, אשר זכתה לביקורת ולתמיהה על הצעד החריג שננקט רק בעתות מלחמה ובמבצעים מיוחדים.

תגיות:סוריהאזעקהרמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה