בריאות ותזונה

בואו ל'אוהל': בדיקה בת חמש דקות יכולה להציל חיים

'אוהל הבריאות' של "איחוד הצלה" יפעל היום (ד') ברחבת מתחם חברת "הראל" ברמת גן. הבדיקות נערכות חינם והציבור מוזמן להיבדק

אא

היום (ד') בין יפעל 'אוהל הבריאות' של "איחוד הצלה" במתחם חברת "הראל" ברמת גן בין השעות 17:00-10:00. מנכ"ל "איחוד הצלה": "חשוב לנו להעביר לציבור את המסר כי סדר בדיקות בת 5 דקות יכולה להציל חיים".

באוגוסט 2010 התמוטט השי סמר בביתו בבית שמש. הוא לקה בדום לב. ראשון להגיע אליו היה משה טייטלבאום, אז חובש מתנדב ב"איחוד הצלה" וכיום מנכ"ל הארגון. "כשהגעתי למקום השי היה ללא דופק וללא נשימה. נתנו לו מספר שוקים חשמליים ומיד חזר הדופק". "חובשי 'איחוד הצלה' הצילו את חיי", אומר סמר בהתרגשות. לאחר שהתאושש, חזר סמר לעבודתו כאנליסט בחברת הביטוח "הראל" ושמר על קשר עם טייטלבאום.

איחוד הצלה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)איחוד הצלה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

במטרה לקדם את נושא הצלת החיים בישראל, החליטו השניים להוביל את "אוהל הבריאות", מיזם משותף ל'איחוד הצלה' וחברת הביטוח 'הראל', שמסייע בשמירה על בריאות הציבור בישראל, זאת השנה הרביעית.

"כ-2,000 איש נבדקים ב'אוהל' בכל שנה. אנשי רפואה מתנדבים מ'איחוד הצלה' קוראים לעוברי אורח להיכנס לאוהל ולעבור סדרת בדיקות מדדים קצרה במטרה לזהות יתר לחץ דם, רמת סוכר גבוהה בדם וסימנים נוספים שיכולים להעיד על מחלות כרוניות. בשנים עברו מצאנו כי חלק מהנבדקים שהעידו כי מצב בריאותם תקין הופתעו לגלות כי תוצאות הבדיקות מצביעות על מדדים שאינם תקינים. לאלו המלצנו להמשיך בבדיקות אצל רופא המשפחה" מספר טייטלבאום.

סמר וטייטלבאום קוראים לכל אדם לעבור את סדרת הבדיקות הקצרה, שאורכת כחמש דקות, ומסייעת במניעת התפתחות של מחלה מסוכנת כמו יתר לחץ דם הידוע כ'רוצח שקט' העלול לגרום להתקף לב, מפרצת או למחלת כליות. 

תגיות:איחוד הצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה