ונשמרתם

נוהגים ומסמסים? במשטרה פועלים להחרמת מכשירים סלולריים

בעקבות גל התאונות שנגרמו בשל שימוש במכשירי הטלפון בעת הנהיגה – פועל אגף התנועה של משטרת ישראל בכיוון אחר לגמרי ממה שהיה עד עכשיו: במקום מתן דו"ח, יצטרכו הנהגים להתמודד עם החרמת מכשיר הטלפון שלהם

אא

בשל גל תאונות דרכים ועלייה ניכרת בכ-30% במספר הנספים בכבישים אשתקד, החליט אגף התנועה במשטרת ישראל, לבחון דרך קצת אחרת ממה שהיה עד עכשיו, בכל הקשור לנהגים שעוברים על החוק – מדברים או מסמסים תוך כדי נהיגה.

מחקרים שנעשו לאחרונה מצאו כי ישנו קשר ישיר בין תאונות לבין היסח הדעת שנגרם כתוצאה משימוש בטלפון במהלך הנהיגה. המשטרה מצדה נלחמת בתופעה על ידי הגברת הפיקוח בנושא, כמו גם מתן דו"חות לנהגים שעוברים על החוק, אולם לדברי אחד הבכירים באגף, הבעיה אינה עצם הפעולה של הסמס, אלא היסח הדעת שנגרם בגינה. "גם בנסיעה של 60 קמ"ש, היסח דעת של שנייה יכול לגרום להריגה של הולכי רגע על מעבר חצייה", אמר.

עם זאת, באגף התנועה ממהרים לסייג ולהבהיר כי אין מדובר בצעד של החרמה סיטונאית, ולא כל נהג שיימצא מסמס – מיד יוחרם מכשירו. "כל אחד יכול לטעות, אבל מי שטס בכביש ומסמס, מסכן חיים. יש כאן היבטים משפטיים לא פשוטים. מצד שני, צריך לזכור שכשאנחנו עוצרים נהג שנוהג בשכרות או בהשפעת סמים, המחוקק מאפשר לנו להחרים את הרכב. אז מדוע לא לאפשר לנו להחרים טלפון, לנהגים שמסכנים חיים? זו הרי הפכה למכת מדינה", כך התבטאו באגף.

תגיות:נהיגהזהירות בדרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה