חדשות בארץ

"ישראל אפשרה להכניס ציוד רפואי וחמאס תקף את המעברים"

משרד החוץ הציג אתמול (א) עיקרי דו"ח המציג את עיקרי טענותיה של ישראל בנוגע למבצע "צוק איתן". בדו"ח מוצגים פשעי המלחמה של חמאס לעומת המוסריות של צה"ל

אא

משרד החוץ הציג אתמול (א) עיקרי דו"ח המציג את עיקרי טענותיה של ישראל בנוגע למבצע "צוק איתן". הדו"ח מתפרסם כתגובה לדו"ח ועדת החקירה של האו"ם, שצפוי להתפרסם השבוע.

הדו"ח מדגיש את העברת הסיוע ההומניטרי שישראל אפשרה אל מול מדיניות "המגן האנושי" של חמאס. הדו"ח כולל עדויות וחומרים שמוכיחים שהאסטרטגיה של חמאס הייתה למשוך את הלחימה לאזורים עירוניים מיושבים ולהשתמש בנוכחות של האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי". נטען כי חמאס הכריח פלסטינים להישאר באזורים בהם צה"ל עמד להפציץ.

בדו"ח מפורט כי במספר מקרים במהלך המבצע, ביטל צה"ל תקיפות מתוכננות מחשש לפגיעה באזרחים. כמו כן, ישראל אפשרה להכניס ציוד רפואי, מזון ואספקה לעזה תוך כדי הלחימה "למרות שחמאס וארגוני הטרור תקפו את המעברים בעת מעבר הסחורות". על כן, נכתב בדו"ח, "יש לבחון את האירועים שבהם נפגעו אזרחים בעזה על רקע פשעי המלחמה שביצע החמאס והשימוש באוכלוסייה האזרחית והמאמצים הישראלים למנוע פגיעה באזרחים".

במסמך מפורטים מקרים בהם טרוריסטים התחזו לאזרחים ואף לחיילי צה"ל. בנוסף, עשה חמאס שימוש בבתים אזרחיים ובמסגדים למטרות צבאיות: "מסגדים שימשו כעמדות צלפים, בתי ספר שימשו כמחסני נשק, מטעני חבלה הוטמנו במבנים אזרחיים ומנהרות נחפרו מתוך בניינים אזרחיים ואזורי מגורים".

עוד מציינת ישראל כי "חמאס סרב לקבל את היוזמות להפסקת האש שהוצעו בתחילת ובמהלך הלחימה בקיץ, כולל זו שביוזמת מצרים שהליגה הערבית וישראל קיבלו".

בפתח ישיבת הממשלה, בה קיבל לידיו את הדו"ח, הדגיש נתניהו כי בניגוד לחמאס "ישראל כיבדה את זכויות האדם של הפלסטינים במהלך המבצע". לדבריו, הדו"ח "מציג את התמונה האמיתית לגבי המבצע. הוא מוכיח באופן חד משמעי שהפעולות שביצע צה"ל וביצעו כוחות הביטחון נעשו בהתאם לדין הבינלאומי ומתוך הצורך להגן על אזרחי המדינה מול ארגון טרור רצחני שמבצע פשע מלחמה כפול. הוא יורה במכוון על אזרחים תוך שהוא מסתתר במכוון מאחורי אזרחים".

 

תגיות:חמאסצוק איתןצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה