חדשות יהדות

הרבנים מבהירים: "זה לא חרם אלא התגוננות"

בעלי פוליסות מכל ריכוזי הציבור שומר השבת בארץ פנו ל"וועדת הרבנים" לקבלת הנחיות כיצד לפעול בנוגע לפוליסות המשתייכות לחב' מגדל או חברות אחרות המושקעות בקניון מחלל השבת ‘ביג’

אא

לא התקפה – התגוננות: פניות רבות הגיעו בימים האחרונים לוועדת הרבנים שע"י בד”ץ ‘רבני הקריות', בבקשת הסברים על הצעדים המתגבשים נגד חברות המשקיעות בחברת 'ביג'. מוקד הבד”ץ הוצף בימים האחרונים באלפי פניות שהגיעו מצד בעלי פוליסות מכל ריכוזי הציבור שומר השבת בארץ, במטרה לקבל הנחיות כיצד לפעול בנוגע לפוליסות המשתייכות לחב' מגדל או חברות אחרות המושקעות בקניון מחלל השבת ‘ביג’.

היום עתידים רבני הבד"ץ להיפגש עם סוכני ביטוח מהמגזר החרדי ולהעניק להם הנחיות כיצד לפעול, הפגישות תיערכנה באופן יחידני עם הסוכנים והרבנים.

וועדת הרבנים הבהירה כי "לא מדובר בהתקפה ובוודאי לא בחרמות או בסנקציות. אנו בסך הכול מתגוננים מפני האיום על קדושת השבת. אין לנו כל מטרה להעניש או לתקוף חברת ביטוח כזו או אחרת, ובוודאי שאין לנו כל רצון להטיל ‘חרם’ או ווטו. אולם, כאשר פוגעים בקדושת השבת אין לנו כל אפשרות לשבת בחיבוק ידיים".

הרבנים ציינו כי רק בשבת האחרונה יצאה משלחת מטעם הבד”ץ לסיור בקניון ‘ביג’ כאשר ממצאי הסיור העלו כי הקניון – שבמהלך כל ימות השבוע סובל ממיעוט לקוחות – מוצף בשבת באלפי לקוחות הנוהרים אליו מכל יישובי הדרום כשהדבר כולל חילול שבת עצום.

"במצב כזה", מבהירים הרבנים, "לא נוכל להשלים עם העובדה שחברות המתפרנסות מכספי הציבור החרדי תשתמשנה בכספו של הציבור, ויחד עם זאת תמשכנה לפגוע ביקר לו מכל".

תגיות:שבתרבניםחרדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה