חדשות בעולם

מדוע חולל הסרט "מתנת האש" סערה בלונדון?

בשבוע הבא יוקרן סרטהֹ של הבימאית והיוצרת החרדית רחי אליאס, בהקרנה לנשים בלבד. גברים שביקשו לקנות כרטיסים וסורבו, זעמו: "מדובר בהדרת גברים". מה השיבו המארגנים?

אא

פסטיבל הסרטים הישראלי בלונדון, seret 2015, זוכה למתקפה בלתי צפויה: הפסטיבל שהחליט להציג את הסרט "מתנת האש" של הבימאית והיוצרת החרדית רחי אליאס, בהקרנה לנשים בלבד, סופג ביקורת מצד גברים שהתלוננו כי מדובר בהדרה המנוגדת לחוק הבריטי.

הסרט  "מתנת האש" נוצר לפני כשנה ועוסק בהתמודדותהּ המורכבת של נערה יהודייה בשם פרלה, במאה ה-15, בת למשפחה ספרדית מיוחסת שנאלצת להימלט תוך הסתרת זהותה ובריחה מאימת האינקוויזיציה.

על פי אתר הפסטיבל, יוקרן הסרט בשבוע הבא, (ה-19 לחודש) בשכונת סוויס קוטג' הלונדונית. צופי קולנוע שביקשו להגיע להקרנה, סורבו, כיוון שהסרט מיועד לנשים בלבד. אחד המעוניינים להגיע לסרט, טען: "אני מאמין שהמדיניות של הדרת הגברים מההקרנה הספציפית הזו הינה מנוגדת לחוקי השוויון הבריטיים".

על טהרת המין הנשי: "מתנת האש"על טהרת המין הנשי: "מתנת האש"

כתגובה, השיבו מארגני הפסטיבל כי ההסכמה להקרנת הסרט על ידי היוצרת הייתה מותנית בהקרנתו לנשים חרדיות בלבד: "היינו שמחים לשתף בו את כל העולם, אך נתבקשנו כתנאי להסכים להקרין אותו לנשים בלבד. הסרט חשוב ועשוי בסטנדרט גבוה, ואנו מכבדים את אמונותיה הדתיות של היוצרת".

מנהל מרכז ה-wg3, רימונד סימונס, סירב להתרגש מהביקורת, וציין כי אירועים לנשים בלבד הם דבר שבשגרה בקהילה היהודית וגם בקרב לא יהודים. "'מתנת האש' הוא סרט נדיר בעצם העובדה שנוצר על ידי בימאית מתוך העולם החרדי, ונשים חרדיות משחקות בו. הבימאית רחי אליאס יצרה אותו במכוון לנשים בלבד. ללא תנאים אלה, היא לעולם לא הייתה יוצרת אותו מלכתחילה. חלק מהנשים המשחקות בו, לא היו מסכימות לעשות זאת אלמלא כן". הוא הוסיף כי "על אף שזה מהווה אתגר לרבים מאיתנו, אנחנו גאים לתת במה לבימאית סרטי נשים מהקהילה החרדית. לצד הביטוי האמנותי, הסרט מספק סביבה בטוחה לנשים מכל הספקטרום של הקהילה החרדית לצפות בו".

תגיות:לונדוןנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה