סיפורי אמונה

סיפור לשבת: ברית המילה בלונדון

מהחדר הפנימי נשמע קולה של בעלת הבית הקוראת לבעלה. לאחר עשר דקות שב ובפיו התניה: "ראה, אנו נשואים כשש שנים ולא נפקדנו בילדים. אם תשיג עבורי הבטחה מהרב ליפקוביץ שניפקד בבן זכר – כולי לרשות המוסדות שלך". לכבוד יום פטירתו של הרב מיכל יהודה ליפקוביץ

  • כ"ד סיון התשע"ה
אא

את הסיפור הבא שמעתי ישירות מבעל המעשה, תלמידו וחביבו של הגאון הגדול רבי מיכל יהודה ליפקוביץ שנסתלק לבית עולמו בשנת תשע"א. בשבת הזו (כ"ו סיון) יחול יום פטירתו. את הסיפור שמעתי עם שמות ופרטי פרטים, כמובן שכאן לא נחשוף אותם.

רבי שמואל (שם אמיתי), תלמיד של הרב ליפקוביץ, יהודי תלמיד חכם בעל מסירות נפש לקירובם של עם ישראל לאביהם שבשמים, הקים באחת מערי המרכז ארגון גדול מאוד לשיעורי תורה וקירוב רחוקים. את הפרטים הללו אני מכיר מתקופה בה הייתי בסוד העניינים וראיתי בעיני עד כמה הדבר חשוב לו.

מטבעם של דברים, מוסדות של תורה וחסד אינם זוכים לתקציבי מדינה המקיימים אותם, ומה שכן מקבלים אינו שווה ערך אף לעשירית מהוצאותיהם למען הזולת. מי כן מממן כאלו ארגונים? יהודים טובים מהארץ ומחו"ל.

בשלב מסוים הקים רבי שמואל "ועד ידידים", יהודים שליבם חם וער לצרכי הרוח והיו מוכנים לעזור לו בגיוס כספים באופן קבוע בלונדון. אך היה להם תנאי: "אנחנו עסוקים רבות בצרכי הקהילה המקומית. אתה חייב למנות יהודי בעל כישורים שירכז את הפעילות ויתאם בינינו לבינך".

הרב לפקוביץהרב לפקוביץ

הם המליצו על מר א' כאדם שמתאים לכך. פנה ר' שמואל לאותו אדם, הסביר לו את החשיבות הרבה הכרוכה בכך ושכנע אותו לקבל עליו את המשרה. א' נענע בראשו לשלילה. הוא עסוק מאוד ואין לו את היכולת להתמסר לתפקיד הקדוש.

אך בטרם יצא ר' שמואל מביתו, נשמע מהחדר הפנימי קולה של בעלת הבית הקוראת לבעלה. מר א' ביקש מהאורח להמתין לו ונכנס פנימה. לאחר עשר דקות שב ובפיו התניה: "ראה, אנו נשואים כשש שנים ולא נפקדנו בילדים. אם תשיג עבורי הבטחה מהרב ליפקוביץ, שאתה מקורב אליו, שניפקד בבן זכר – כולי לרשות המוסדות שלך..."

ר' שמואל היה נבוך. הוא יכול להבטיח משהו? מי אמר שהרב ליפקוביץ יסכים? הוא ביקש ממר א' שיבוא עמו לארץ הקודש, ייכנסו יחד אל שר התורה ויבקשו ממנו לפעול ישועה. לאחר מספר חודשים עמדו שניהם בחדר הקטן בבני ברק, וא' שטח את בקשתו: הבטחה לבן זכר.

הרב נמנע מלהבטיח, אבל בירך: "יה"ר שבזכות הסיוע שלך לקירוב יהודים לבורא העולם – תזכו להיפקד בזרע קודש". מר א' היה מספיק נבון "לחטוף" את הברכה בשתי ידיים ולראות אותה כאילו כבר נתקיימה. ואכן בתוך תשעה חודשים התקבל טלפון נרגש בארץ הקודש: בשעה טובה נולדו לבני הזוג תאומים – בן ובת.

אלא שהמשך פלאי היה לאותו מעשה: עשיר גדול מלונדון נכנס תקופת-מה קודם לכן למעונו של הרב ליפקוביץ. בחדר ששמע כל כך הרבה צרות נפתח מקור דמעותיו, הוא סיפר לגאון הישיש שפקידי מס הכנסה פשטו על העסק שלו, הם מאשימים אותו בהאשמות חמורות, וקרוב לוודאי שדינו ייחרץ למאסר.

הרב ליפקוביץ השתתף בצערו ויעץ לו: "סע בחזרה ללונדון, תחפש ברית מילה המתקיימת באזור מגוריך, בשעת הברית תתפלל על כך וה' יעזור". ברית בארץ הקודש אינה טובה, רק בלונדון...

הגביר שב לביתו, והנה זה פלא, מספר חודשים לא מצא אף ברית הנערכת שם. כאשר הזדמנה לו הברית הראשונה בה התפלל, הייתה זו הברית האמורה – בנו של א' שנולד בברכתו של הרב ליפקוביץ זי"ע... יומיים עברו ובתיבת הדואר שלו נח מכתב רשום, שההאשמות כנגדו בטלות ומבוטלות.  

תגיות:סיפור לשבתהרב מיכל יהודה ליפקוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה