חדשות בעולם

האיש שדחה הצעת שכר של מיליון דולר - כי היתה גבוהה מדי

נשיא אוניברסיטת טקסס דחה הצעת משכורת של מיליון דולר בטענה כי היא תפגע ביכולתו לעבוד מול מחוקקים ולבצע רפורמות באוניברסיטה

אא

בעידן שבו המוסדות האקדמיים קוראים לסטודנטים שלהם להיות אנושיים יותר, נשיא אוניברסיטת טקסס מוכיח דוגמה אישית ראויה לציון: הוא דחה הצעת משכורת של מיליון דולר בטענה כי היא תפגע ביכולתו לעבוד מול מחוקקים ולבצע רפורמות באוניברסיטה.

גרגורי פנווס קודם באחרונה למשרת נשיא אוניברסיטת טקסס באוסטין. לצד הקידום הוא קיבל גם העלאה. במקום משכורת הבסיס הנוכחית שלו, כ-425 אלף דולר, הוצעה לו משכורת של מיליון דולר בשנה, והוא דחה אותה מכיוון שלטענתו היא גבוהה מדי.

פנווס נימק את סירובו בכך ש"עם בעיות וחששות רבים לגבי עלויות מנהלתיות וגובה שכר הלימוד, משכורת שכזו תשפיע על יכולתו של הנשיא לעבוד מול בית המחוקקים של טקסס". הוא הציע שיקבל משכורת שנתית של 750 אלף דולר — ונענה בחיוב.

אוניברסיטת טקססאוניברסיטת טקסס

אמנם גם המשכורת שהציע היא מכובדת ביותר, אך בהקשר של הסכמי השכר המדהימים בגובהם שהיו לשכיחים בקרב נשיאי מכללות, הסכום, ובעיקר הרעיון שמאחוריו ראוי לציון ולשבח.

הסכם דומה נחשף במאי כש"וול סטריט ז'ורנל" דיווח כי אוניברסיטת ייל שילמה לנשיאה הקודם, ריצ'רד לוין, הטבת פרישה בסך 8.5 מיליון דולר ב-2013. ה"ז'ורנל" הגדיר זאת כתשלום חד־פעמי חסר תקדים עבור נשיא אוניברסיטה, וציין כי חבילת השכר של לוין בשנותיו האחרונות בייל כבר הייתה גבוהה ממיליון דולר.

מעטים הנשיאים המקדישים מחשבה לצרימה שבמשכורות נדיבות באופן חריג, אך אינן הולמות את מטרות האקדמיה. השכלה גבוהה אמורה להיות מוקדשת לערכים של רגשות הומניים יותר ואף להקרבה. מסר זה הולך לאיבוד כשחלק מהאנשים המנהלים את המכללות והאוניברסיטאות טובעים בכסף ובהטבות בסכומים חסרי תקדים.

תגיות:ארה"בשכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה