חדשות יהדות

מי מתנגד להשארת ספר התורה במשכן הכנסת?

ספר התורה שנתרם לכנסת והוכנס בחגיגה מרשימה לא נשאר שם אפילו לא שעה. מדוע?

אא

ספר התורה שנתרם לכנסת והוכנס בחגיגה מרשימה לא נשאר שם אפילו לא שעה. הטענה: הכנסת לא מקבלת מתנות. אלא שמסתבר שאותה כנסת מוכנה לעיתים לקבל מתנות ואף מתפארת בהם ומציגה בפני כולם את המתנות שקיבלה.

אתר "לדעת" חושף כי הכנסת קיבלה לא מעט מתנות שמוצגות באחת הכניסות של המשכן, והן מוצגות לראווה לקהל המבקרים, תחת השלט "תצוגת מתנות הכנסת". בתצוגה נמצאים כלי כסף שקיבלה הכנסת, שטיח פרסי מטהרן שבאיראן, מנורת כסף, ומתנות יקרי ערך נוספות. 

בתצוגה נכתב: "לאורך השנים קיבלה הכנסת מתנות ייחודיות ויוצאות דופן מאורחים רמי מעלה מכל רחבי העולם. המתנות מבטאות מצד אחד ידידות והערכה למדינת ישראל ". עוד נכתב: "במשך השנים היה אוצר המתנות של הכנסת גנוז במחסני הכנסת ולא נחשף לעיניי הציבור. כעת החליטה הכנסת להציג לציבור מגוון מהמתנות שקיבלה לאורך השנים".

(צילום: לדעת)(צילום: לדעת)

(צילום: לדעת)(צילום: לדעת)

בעקבות זאת פנה אתר "לדעת" אל היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, בשאלה האם נכון שניתנה הוראה שאי אפשר לקבל את ספר התורה שהוכנס לבית הכנסת אתמול, בשל החלטה לאי קבלת מתנות. בתגובה השיב היועץ המשפטי של הכנסת כי לא ניתנה הוראה ספציפית לגבי ספר התורה. "עמדתי העקרונית לאורך חמש שנותיי בתפקיד היא שעל הכנסת להימנע מקבלת תרומות ומתנות מגופים ומיחידים. אין זו הפעם הראשונה שמוצעת תרומה או מתנה לבית הכנסת שבמשכן, ואנחנו מודים על ההצעה ומסרבים בנימוס".

עם זאת, גם בבית הכנסת במשכן, ניתן למצוא מתנות שונות שקיבלה הכנסת, כך למשל כתר לספר תורה שעומד ממוסגר בסמוך לארון הקודש.
מדובר הכנסת לא התקבלה תגובה.

תגיות:ספר תורהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה