חדשות בארץ

רפורמת הדיור החדשה: "חסרת תקדים, שקולה ומאוזנת"

התכנית מיועדת להגדיל את היצע הדיור ולמתן את הביקוש בקרב רוכשי דירה שנייה. מס הרכישה יגדל ויחולו שינויים במיסי דירות ירושה

אא

שר האוצר, משה כחלון, הכריז אתמול (ד) על תכנית הדיור במטרה להגדיל את היצע הדיור ולמתן את הביקוש לדירות להשקעה.

ממשרד האוצר נמסר כי "התוכנית המוצגת הינה שלב ראשון מבין מספר שלבים בתוכנית הדיור. השלב הראשון של התוכנית כולל מספר רב של צעדים אשר נותנים מענה לשורה של חסמים ובעיות המאפיינים את שוק הדיור בישראל".

הרפורמות להגדלת היצע הדיור כוללות את הגדלת מס הרכישה למשקיעים ל-8%-10%. יחידות דיור המוגדרות 'דירות בהמתנה' – יצומצם זמנן מ-24 חודשים ל-12 חודשים במטרה לשחרר מלאי דירות בהמתנה לשוק בטווח הקצר, ולסייע בקידום מהיר יותר של עסקאות הדיור.

"רפורמת הדיור החדשה: נועזת ומוצלחת", משה כחלון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)"רפורמת הדיור החדשה: נועזת ומוצלחת", משה כחלון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

צעד נוסף מתייחס לדירות ירושה. כיום מקבלי דירה יחידה בירושה זכאים למכור אותה בפטור ממס שבח ללא קשר למספר הדירות שברשותם וללא הגבלת זמן. על פי ההצעה, תקופת הפטור תוגבל ל-24 חודשים מיום קבלת הדירה.

תכניתו של כחלון עוסקת גם בהגדלת היצע הדיור. במסגרתה תקודם בנייה למגורים על קרקעות בייעוד ציבורי ומסלול מקוצר לפיצול דירות להשכרה – תוך שמירה על מרחב מגורים ראוי. והתכנית 'מחיר למשתכן' תורחב כשההנחות ל'דירה ראשונה' תגדלנה.

על פי התכנית, תעודד בנייה במרחב הכפרי, יוסרו חסמים לבנייה למגורים ביישובי מיעוטים ויקודמו הסכמים להסרת חסמים למתחמים גדולים לדיור שבמסגרתם ייבנו כ-95 אלף יחידות דיור.

עם פרסום הרפורמה הכריז כחלון כי "אנחנו מציגים רפורמה ממשלתית חסרת תקדים, שקולה ומאוזנת שתטפל גם בצד ההיצע וגם בצד הביקוש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לכחלון גיבוי מלא ובציינו כי "שר האוצר ואני התחייבנו לאזרחי ישראל לעשות הכול בכדי להוריד את מחירי הדיור. אנחנו הולכים לטפל בשלושת אמצעי הייצור – הקרקע, כוח האדם וההון. אם נטפל בשלושת הדברים הללו –  נוכל להשיג תוצאה. אנחנו רוצים להעביר את זה במהירות בממשלה ובכנסת. יש כאן בהחלט דרך חדשה, נועזת ולדעתי גם זו שתצליח".

תגיות:רפורמהדיורמשה כחלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה