חדשות בארץ

הח"כים נדהמו: עיוורים לא צריכים אור?

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה במסגרת ציון יום העיוור התברר כי רוב העיוורים לא זכאים להנחות במחירי החשמל. ח"כ וקנין: "אם עיוור לא מוכר כנכות רפואית אני לא יודע מה כן"

אא

עיוורים לא צריכים חשמל ואור? בוועדת הכלכלה שדנה אתמול (ג') בנושא הנחות בחשמל נדהמו חברי הכנסת לגלות כי רוב העיוורים לא זכאים כלל להנחות במחירי החשמל.

את הדיון קיימה וועדת הכלכלה במסגרת ציון יום העיוור ביוזמת ח"כ קארין אלהרר. ח"כ יצחק וקנין הזכיר כי בשנת 2012 הרחיבה הוועדה את מעגל הזכאים להנחות בחשבון החשמל, אולם העיוורים לא זכאים להנחה מפני שאינם עומדים בקריטריונים. ח"כ וקנין הבהיר כי בכוונת הוועדה לעשות כל מאמץ למצוא פתרון ולהביא בשורה לעיוורים. "אם עיוור לא מוכר כנכות רפואית אני לא יודע מה כן", אמר.

אילוסטרציה (צילום: אוליבייר פיטוסי / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אוליבייר פיטוסי / פלאש 90)

ח"כ דב חנין אמר כי הדבר משקף במהות חוסר התייחסות לסוגיית העיוורון כנכות מאוד קשה ומגבילה. הוא אף ציין כי 60% מבעלי תעודת עיוור התעוורו לאחר גיל הפרישה ולכן לא מגיעים להם אחוזי נכות.

הסיבה לכך שבחוק אין התייחסות מיוחדת לעיוורים היא משום שהיה נראה ברור שהם מטופלים על ידי הביטוח הלאומי, אולם אין זה המצב. במקום שבעל תעודת עיוור יזכה למינימום 90% נכות, העיוורים זכאים כיום רק ל-50% נכות רפואית.

העיוורים משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת כדי לתקשר וזקוקים כמובן לאור, למיזוג ולחשמל בכלל. נוסף על כך, יש כבדי ראייה סובלים מחדות ראייה ירודה מאוד, הנחשבת לעיוורון על פי החוק, אך עדיין יש להם יכולת ראייה כלשהי וביכולתם להבחין בין אור לחושך, דבר המקל על התמצאותם בסביבה.

הוועדה בקשה משרי האנרגיה והאוצר להסדיר מתן הנחות בחשבון החשמל לעיוורים קשים עד אמצע אוגוסט.

תגיות:עיוורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה