חדשות בארץ

שביתה בבתי הספר: "כל יום במקום אחר"

"מחאת הסרדינים" מתרחבת: ארגון ההורים מנהל מחאה נגד הצפיפות בכיתות. בכל יום יושבתו הלימודים למשך שעתיים בכל יום במקום אחר בארץ

אא

"מחאת הסרדינים", המחאה נגד הצפיפות בכיתות, צוברת תאוצה. ביום שני השביתו ההורים את הלימודים בשעתיים הראשונות בירושלים, באשדוד ובגבעתיים. אתמול (ג') היו שביתות בבת ים, בעומר ובמועצה האזורית בנימין. במהלך השבוע יושבתו הלימודים בערים נוספות, ביניהן כפר סבא, רעננה, עפולה, גדרה ועוד. 

יו"ר ארגון ההורים בירושלים, פז כהן, מקווה שהם לא יאלצו להגביר את עוצמת המאבק: "כיתות עם 40 תלמידים ומורה אחד זה לא הגיוני. מסקנות ועדת שמחון שהמליצה, בין השאר, על 32 תלמידים בכיתה לא פורסמו. במקום ליישמן, התקבלה החלטה הזויה: לאחד כיתות ולהפוך אותן לגדולות יותר".

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

בעקבות כך החליט וועד ההורים לפתוח בשביתה בת שעתיים, כל יום במקום אחר. "קיבלנו תמיכה גם מארגון המורים והשלטון המקומי. כשמשקיעים בתלמידים זה חוזר די מהר. התקציב לזה הוא שליש מהתקציב שניתן לרפורמת הסייעות".

צמצום הכיתות ייטיב עם התלמידים והמורים, "הכי חשוב להגביל את מספר הילדים ל-32, במקומות שאי אפשר אז להביא שני מורים לכיתה אחת", דבריו של כהן. לטענתו, "זהו מאבק צודק, אזרחי, חינוכי ולא אלים. הוא לא ירד מסדר היום. מחר יתקיים דיון בוועדת החינוך, ואני מקווה שהגורמים המקצועיים יעשו את הצעד הנכון".

תגיות:שביתהמחאהבית הספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה