חדשות בארץ

דרעי: "אבקש להיות מעורב אישית בכל אירוע בו מתקיימת אפליה"

בשנת 2014 חל גידול של 85% בתלונות על אפליה על רקע לאום, ככל הנראה בשל מבצע 'צוק איתן' והמתח בין יהודים לערבים בעקבותיו

אא

שר הכלכלה אריה דרעי קיבל לידיו אתמול (ג) את הדו”ח השנתי של נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, עו”ד ציונה קניג-יאיר. "לא ייתכן כי בישראל של שנת 2015 עדין יופלו אזרחים בשוק העבודה על רקע דת, לאום, מוצא, מגדר או גזע. החרדים, הערבים, הנשים ויוצאי אתיופיה כולם שווי זכויות בשוק העבודה. אבקש להיות מעורב אישית בכל אירוע בו מתקיימת אפליה".

אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

נציבת השוויון, עו”ד קניג יאיר, אמרה לשר כי האתגרים המרכזיים הניצבים לפתחנו בשנים הקרובות הינם הגברת מודעותן של האוכלוסיות המופלות לעצם קיומה של הנציבות והגברת האכיפה. “ההרתעה הינה מהותית, אבל ציבור המעסיקים בארץ חייבים להפנים שמעבר לחוק, אפליה מנוגדת לכל קוד התנהגותי ותרבותי ופוגעת בראש ובראשונה במעסיק עצמו ובחברה הישראלית כולה”.

במהלך שנת 2014 טופלו 781 תלונות בנושא שוויון ההזדמנויות בעבודה. בפניות על רקע לאום חל הגידול החד ביותר – 85%, בפניות על רקע שירות מילואים – 40% ובפניות על רקע דת – 17%. מגמה זו מעידה על המתחים שנוצרו בשוק העבודה בין יהודים וערבים, על רקע מבצע צוק איתן והלחימה בעזה, ובשלב מאוחר יותר, על ההשלכות שהיו למבצע על מצבם התעסוקתי של המשרתים במילואים. 

תגיות:אריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה