חדשות בארץ

שמועות ברשת: העולם ייחרב ביום כיפור הקרוב

בבלוגים רבים ברשת מופצות שמועות, לפיהן העולם יגיע אל קיצו בעוד ארבעה חודשים לאחר התנגשות עם שביט. אל דאגה, זה לא יקרה

אא

בבלוגים רבים ברשת מופצות שמועות, לפיהן שביט ענק עומד להתנגש בכדור הארץ בין ה-22 ל-28 בספטמבר. עיון בלוח העברי מורה כי בתאריך זה חל יום הכיפורים הקדוש (23.9.2015).

כמובן, הקונספירטורים אינם נכונים. אנו כיהודים מאמינים בטוחים כי העולם יגיע לקיצו ששת אלפים שנה לאחר שנברא, כלומר בעוד 225 שנים, שאז תבוא הגאולה השלמה. לפי הבטחתו של הנביא ישעיהו "בעיתה אחישנה", אם נזכה, תבוא הגאולה עוד קודם לכן ואף היום. עם זאת, היהדות מתנגדת לקביעת תאריכים מסוימים לסוף העולם כיוון שבכך עוברים על האיסור לחשב את הקץ.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אתרי חדשות בעולם ציטטו את תגובתהּ של נאס"א משנת 2001: "לא ידוע על שום אסטרואיד או שביט במסלול התנגשות עם כדור הארץ, כך שההסתברות להתנגשות נמוכה למדי. בעצם, למיטב ידיעתנו, אין אף עצם גדול שאמור לפגוע בכדור בארץ במאות השנים הבאות".

בפעם הקודמת בה נפוצו שמועות על סוף העולם הייתה ב"דיילי אקספרס" הבריטי, שנבעה מרשלנות מהטעיה מכוונת. בכתבה פורסמה ידיעה היסטרית עם גרעין של אמת בשילוב ציטוטים של מומחה לאסטרונומיה שהוצאו מהקשרם. לפני כן היו אלו בני המאיה שעל פי הלוח שלהם הייתה האנושות אמורה להגיע לקיצה בסוף שנת 2012.

תגיות:שמועותכדור הארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה