חדשות בארץ

מיזם חדש: דגל סגול יתריע על מדוזות

מיזם חדש של ארגון המצילים: דגל סגול יודיע לרוחצים להיזהר מפני מדוזות. משרד הפנים: הנושא נבחן

אא

מדי קיץ מגיעים לחופי הארץ נחילי מדוזות מסוג "החוטית הנודדת". מתרחצים רבים חוזרים מחוף הים עם צריבות מעיקות וזיכרון כואב. השנה, אולי צפוי שינוי לטובה: מיזם חדש של ארגון המצילים, שיוצא לדרך בימים אלה, יסייע להתריע על מדוזות שנמצאות סמוך לחוף על ידי שימוש בדגל בצבע סגול.

במידה והמציל מבחין במדוזות ובתלונות של אנשים רבים, יציב דגל סגול ועליו ציור של מדוזה. הדגל יודיע לרוחצים כי יש להיזהר מפני המדוזות. ההחלטה בדבר הצבת הדגל תהיה נתונה לשיקול דעתו של המציל בלבד.

יו"ר ארגון המצילים הארצי, אבי אפיה, מסביר כי המתרחצים פונים רבות למצילים בשאלה אודות המדוזות. "החלטנו להרים את הכפפה ולספק את המידע הזה לציבור. אנחנו לא רוצים להבריח את הציבור, כך שלא נתייחס למדוזה אחת פה ושם אלא רק לכמות משמעותית".

סכנת מדוזות (צילום: עדי ישראלי / פלאש 90)סכנת מדוזות (צילום: עדי ישראלי / פלאש 90)

לדבריו, הדגל אמור לסייע גם לבטיחות הרוחצים. "לפעמים אנשים נכנסים למים כשהם לא מודעים לנוכחות המדוזות ונכנסים לפאניקה כי הם לא יודעים במה נתקלו. בחרנו את הצבע הסגול כי הבנו שהוא מתריע על סכנות כאלה ואחרות והחלטנו לאמץ אותו", הסביר.

היוזמה החלה בימים האחרונים בחופי העיר בת ים. במידה ומשרד הפנים ייענה ליוזמה, יוצבו הדגלים הסגולים בחופים נוספים. 

ממשרד הפנים נמסר כי "נושא דגלים להתראה מפני מדוזות ייבחן בהתייעצות עם הגורמים המקצועיים, תוך למידת המשמעויות בדבר. כרגע ניתן להציב דגלים נוספים בתחום חוף הרחצה, אך לא על סוכת המציל".

במקביל, מהמכון לחקר ימים ואגמים נמסר כי למרות שכבר נצפו לאחרונה מדוזות בודדות לאורך החופים, אין סימנים לכמות משמעותית בשלב זה בעונה.

תגיות:מדוזותיםחוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה