חדשות בארץ

אושרה הצעת חוק שתמחק את חובותיהם של "מוגבלים באמצעים"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק ממשלתית שתמחק את חובותיהם של חייבים שהוגדרו כ"מוגבלים באמצעים"

אא

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א) הצעת חוק ממשלתית שתמחק את חובותיהם של עשרות אלפי חייבים שהוגדרו בהוצאה לפועל כ"מוגבלים באמצעים". על פי ההצעה, שתתוקן כהוראת שעה לשלוש שנים, מי שמוגדר כחייב והוא מוגבל באמצעים במשך חמש שנים, עמד בתשלומיו בשלוש השנים האחרונות, אין לו נכסים, חובותיו לגורם יחיד הם עד 400 אלף שקל והיקף חובותיו הכללי הוא עד 800 אלף שקל - ההוצאה לפועל תוכל לפטור אותו מחובותיו.

שרת המשפטים איילת שקד (צילום: פלאש 90)שרת המשפטים איילת שקד (צילום: פלאש 90)

על פי החוק הקיים, בעל חוב יכול להיות זכאי למחיקת חובות - "הפטר" בשפה המשפטית - רק במסלול של פשיטת רגל. עד היום חייבים רבים שמצבם הכלכלי קשה מוותרים על פנייה לפשיטת רגל שנחשבת למסלול מסובך מבחינה אישית וכלכלית. במקום זאת, הם מוכיחים כי אין ביכולתם לעמוד בהחזרים שנקבעו להם, ומוגדרים כ"חייב מוגבל באמצעים". אמנם נפסק להם צו תשלומים חודשי נמוך שמסייע להם להתנהל באופן שוטף, אולם החובות אינם נמחקים ואף תופחים הרבה מעבר לקצב התשלום.

הצעת החוק הממשלתית מסבירה כי אנשים אלה הם "חדלי פירעון בפועל", כשכולם מפסידים: הם לא מקטינים את החוב והנושה לא מקבל את כספו. ההצעה מסבירה כי המטרה היא להעניק לאותם חייבים את ההפטר שהיו זכאים לו, אילו פנו להליכי פשיטת רגל - מבלי לפתוח במסלול נוסף.

משרד המשפטים מסר כי הקריטריונים שמגדיר החוק תקפים ל־30 עד 40 אלף איש, כאשר החוב הממוצע לחייב מוגבל באמצעים הוא 250 אלף שקל. לפי הערכה זאת, הפטור לגביהם עשוי להגיע לכ־10 מיליארד שקל. את הצעת החוק העלתה לראשונה שרת המשפטים הקודמת ציפי לבני באוקטובר 2014. 

תגיות:חוקאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה