חדשות בעולם

מדינות בארה"ב: אושרה חקיקה נגד החרם על ישראל

מדינות בארצות הברית בחקיקה האוסרת על גופים ציבוריים לנהל עסקים עם התומכים בחרם נגד ישראל

אא

בשעה שבעולם גוברות הקריאות להחרים את ישראל, מדינות בארצות הברית עושות מאמצים להיאבק בתופעה. דרום קרוליינה יצאה בשבוע שעבר בחקיקה האוסרת להטיל חרם על ישראל. אילינוי צפויה לצאת בקריאה דומה ושמונה עשרה מדינות נוספות צפויות להצטרף בחוקים דומים.

במסגרת החוק שאושר בדרום קרוליינה, נאסר על כל הגופים הציבוריים במדינה לעשות עסקים עם כל גוף או אדם שתומך בחרם על שותפות סחר של המדינה. החוק מדגיש במיוחד את האיסור להחרים את ישראל. בהודעה שפרסם נציג מטעם דרום קרוליינה בבית הנבחרים האמריקאי נכתב כי "דרום קרוליינה מקיימת מסחר בילטרלי של מיליוני דולרים עם ישראל. השנאה האנטישמית שתנועת BDS מפיצה כבר גונתה על ידי קבוצות מומחים כמו הליגה נגד השמצה", עוד נכתב בהודעה: "אם לנסח זאת בפשטות,  BDSנהפך לשם הרשמי של אפליה על בסיס לאום נגד ישראל. החוק מכניס את BDS  להקשר של צורות אחרות של אפליה שנובעות משנאה וגזענות, שדרכן הכי קל להבין אותה".

אמנם ב-BDS מתארים את מאמצי החקיקה כמדד להצלחתם במשיכת תשומת לב למה שהם רואים כעוולות נגד הפלסטינים, אך רבים מתנגדים אליהם. "  BDSזה הדבר הכי קיצוני שאפשר לעשות", אמר תיין רוזנבאום, עמית בכיר בפורום למשפט, תרבות וחברה בבית הספר למשפטים של  אוניברסיטת ניו יורק. לדבריו, השפה שבה משתמשים תומכי BDS לתיאור ישראל היא "בורה ומגוחכת, אם לא אנטישמית".

תגיות:ארה"בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה