חדשות בארץ

לראות ולא להאמין: על הריסות נצרים הקימו לונה פארק

בחזרה לגוש קטיף, עשר שנים אחרי ההתנתקות: על הריסות נצרים הקימו לונה פארק ובנין המועצה של נווה דקלים משמש כיום את אוניברסיטת אל-אקצה

אא

מאוריציו מולינארי, כתב העיתון "לה סטמפה", ביקר בגוש קטיף עשר שנים אחרי ההתנתקות. בכתבתו מתאר כי  על הריסות היישוב נצרים, בו התגוררו ערב ההתנתקות כ-60 משפחות ישראליות, הקימו הפלסטינים לונה פארק, ואוטובוסים של תלמידים מעזה מגיעים לכאן לימי כיף. לידו, במקום שבו הייתה הכיכר המרכזית של נצרים, הולך ונבנה בימים אלה בית חולים אוניברסיטאי במימון טורקי. על שער הכניסה לאתר הבנייה מתנוסס דגל טורקיה לצד הדגל הפלסטיני.

חוף התמרים, הנמצא במרחק של כמה דקות נסיעה מגני טל, הפך לריביירה של רצועת עזה. שורה של בתי קפה ומסעדות פתוחים כמעט כל שעות היממה, עם מדשאות וסככות קש ואוהלים צבעוניים. 

(צילום: עדי ישראלי / פלאש 90)(צילום: עדי ישראלי / פלאש 90)

במקום בו הייתה ישיבת ההסדר הקימו הפלסטינים שער גדול ומצועצע עם עמודים בסגנון יווני ועליו הכתובת "אוניברסיטת אל-אקצה". בלב הקמפוס מתנוסס מסגד חדש שהצריח שלו נשקף למרחוק.

מבית הכנסת של נצרים לא נותר זכר. הפלסטינים הרסו אותו עד היסוד. אך את מבני הציבור הם ניצלו עד תום. בניין המועצה האזורית חוף עזה, המרכז המסחרי של נווה דקלים ובית הספר האזורי משמשים כיום את אוניברסיטת אל-אקצה. גם הכיכר המרכזית של נווה דקלים נותרה כפי שהייתה, עם מדשאות וערוגות פרחים מטופחות, אך מעליהן, כמה כואב, תלויים דגלי פלסטין.

סגן נשיא האוניברסיטה, פרופ' שבאן אלוואן, אמר "אנחנו לא קיצוניים, אנחנו רוצים רק לחיות בשלום". אך, משום מה, על קיר משרדו בבנין המועצה לשעבר, תלויה מפה בה רואים את פלסטין השלמה, מהים התיכון ועד הירדן, ללא שום אזכור לקיומהּ של מדינת ישראל.

תגיות:התנתקותגוש קטיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה