אמונה

במה אשם הגוי שלא זכה בתורה?

האם הקב"ה מכוון גם את הגויים שרוצים להתקרב אליו? כיצד יכול הגוי להגיע לאמת של היהדות?

אא

שלום רב! חבר שלי שאל אותי את השאלה הבאה שהיא בלשונו: "בהנחה וישנו רק אל אחד, אין זה אומר שלכל האנשים יהיו "חזיונות תחושות" של אותו אל? למה מוסלמי לא מקבל מסרים מהאל היהודי? ובמה אשם הגוי שלא זכה בתורה? אשמח לדעת את ההסבר של היהדות בעניין.

 * * *

שלום וברכה,

הנוצרים והמוסלמים למעשה מאמינים באלוהי ישראל, שברא את העולם והוציא את עם ישראל ממצרים, אלא שהם מייחסים לו תכונות נוספות או נביאי שקר שדיברו בשמו. אך ביסודם יש להם הכרה באלוקים שברא את העולם, ובתורת ישראל.

אין הקב"ה מצפה מהגויים להשגות שהוא מצפה מהעם הנבחר, ועל כן הוא משיב להם לפי דרגתם ויכולתם. כי הקב"ה "רחמיו על כל מעשיו".

עם זאת, מסרו חז"ל שבדרך שבה אדם רוצה לילך - בה מוליכין אותו משמים. כלומר, אדם שמבקש הצדקות לכפור (להיות "אתאיסט"), ימצא הצדקות שכאלה, ואדם שמחפש לשקר לעצמו, יימצא להפתעתו תירוצים כיצד לשקר לעצמו, וכיוצא באלה. כך אמרו חז"ל: "בא לטמא פותחין לו, בא לטהר מסייעין אותו (יומא דף לח, עמוד ב).

ולכן גוי (וכמובן גם יהודי) שבאמת ובתמים רוצה למצוא את אלוקים האמיתי, אז ה' בכבודו ובעצמו ישלח לו שליחים ויכוון אותו לתורת ישראל. אין זה צירוף מקרים שספר התורה הוא הספר הכי מודפס ומפורסם ומשפיע בעולם כולו. כשיגיע המשיח האמיתי לעולם, לא יהיה מי שלא יכיר את תורת ישראל, כי בכח כל אדם ואדם להגיע לאמת אם באמת ייחפש אחריה.

מי שרוצה להשיג את האמת על החיים, ה' יכוונו למצוא את האמת. ומי שרק מחפש "מסרים" להצדיק את דרכו, ימצא "מסרים" שכאלו להצדיק את דרכו. כי מה שהאדם מבקש בלבו מאלוקים, הוא מה שייקבל. וזהו סוד הבחירה החופשית.

ראה כאן כיצד כל אדם בעולם יכול להגיע לתורה:

https://www.hidabroot.org/he/comment/reply/872

אבקשך לחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית". חוברת זו חשוב מאוד שתקרא בה, כי יש בה תשובות מורחבות לשאלותיך, גם על אמיתות התורה לעומת שאר הדתות, וגם על משמעות החיים, ומדוע ה' ברא את האדם. מומלץ ביותר.

שלך בברכה,
דניאל בלס

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה