חדשות בעולם

בריטניה: הופלתה על רקע דתי ותפוצה ב- 16,000 פאונד

צעירה יהודיה שביקשה להצטרף אל שורותיה של חברת השכרת רכב כעובדת מן המניין, נדחתה בעקבות היותה יהודיה שומרת שבת. היא עתרה לבית המשפט, שם נפסק: החברה תפצה אותה ב-16,000 פאונד, בשל אפליה על רקע דתי

אא

ככל אדם המחפש עבודה, גם אורלי פחימה (23) נהגה לפי ההליך המקובל: שלחה קורות חיים ואף זומנה לראיון בסוכנות הרכב "ג'יגסו מסעות" - אלא שאז, לכשציינה באוזני מעבידה את עובדת היותה שומרת שבת ואת ההשלכות הנובעות מכך, התהפכה הקערה על פיה. המעסיק הבהיר באוזניה כי מדובר במכשול שעשוי להוות בעיה עתידית, ובנימה זו 'נפרדו' לשלום. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

פחימה חזרה אל ביתה, וכעבור כמה ימים קיבלה תשובה - (איך לא?) שלילית. אלא שברוב תושייתה, החליטה פחימה שלא לוותר, והגישה את תביעתה לבית הדין לעבודה. בפסק הדין שהתקבל, החליטו השופטים פה אחד: היות ועברה על איסור האפליה על בסיס דתי, החברה תפצה את פחימה ב-16,000 פאונד. "זה מקרה קלאסי המשמש כתזכורת למעסיקים, על חובותיהם כלפי מועמדים לעבודה, ולא רק עובדיהם בפועל", טען עורך דינה של פחימה, קווין מק'קנה והוסיף: "פסק הדין מראה שרוב המעסיקים עדיין אינם מבינים את ההיקף המלא של החוק למניעת אפליה, בקבלת עובד לעבודה".

תגיות:בריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה