חדשות בעולם

פרפורי הגסיסה של אסד. מי ישלוט בסוריה אחריו?

המדינה האסלאמית משתלטת על סוריה כאש בשדה קוצים. מסתמן כי איראן וחיזבאללה יחדלו מ״להתעקש״ על משטרו של אסד ויגבילו את תמיכתם בכוחות הסוריים. ללא תמיכתם, אין לאסד כל סיכוי.

אא

המדינה האסלאמית משתלטת על סוריה כאש בשדה קוצים. בשבועות האחרונים כבש הארגון שטחים נרחבים לאורך כל שטח סוריה, בעוד העולם כולו צופה כמעט בחוסר אונים. לאחר גיבוש ההישגים הטריטוריאליים האחרונים שלה, התכניות של דאעש מורכבות כעת מהקרב על הערים המרכזיות של סוריה: חלאב ודמשק.

כבר כעת יש בשטח סימנים של גיוס מהיר וחדירה מהירה של הארגון הרצחני אל תוך אזורים אלה.

הכוחות הפועלים כרגע בסוריה מול דאעש הם, מלבד צבא סוריה, גם חיזבאללה והצבא האיראני. על פי ה"תכנית האיראנית" מ-11.5 מסתמן כי איראן וחיזבאללה יחדלו מ״להתעקש״ על משטרו של אסד, יגבילו את תמיכתם בכוחות הסוריים ויצמצמו את מעורבותם בהגנה על כפרים במדינה, על מנת למנוע מצב של מלחמת התשה. אסד עצמו אף הוא יעזוב ויוותר על אזורים אלו, שכן ללא תמיכתם של איראן וחיזבאללה אין לו כל סיכוי נגד דאעש.

נסיגתו של הצבא הסורי מעלה את השאלה: מי ימלא את החלל שנוצר?

בשל חשיבותה האסטרטגית של חלאב, על ארצות הברית והמעצמות האזוריות לפעול באופן מעשי כדי לא לאפשר לדאעש לשלוט בעיר: חובה לבנות ממשלה אזרחית בעיר שצריכה להיות מסופקת על כל סיוע אפשרי, כדי להתחיל להחזיר את החיים למצבם הקודם. יש לאפשר לתושבים ליצור רשתות בין-עדתיות וכוחות מקומיים כדי להגן על עצמם. חובה להגן על המספר הלא מבוטל של הנוצרים בעיר, הנמצאים בסיכון גבוה מצד דאעש, ועיקר העיקרים: לכוון את כל המשאבים כדי להילחם בדאעש ולדחוף אותו מזרחה.

תגיות:סוריהאסדהמדינה האסלאמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה