חדשות בעולם

מזעזע: ארה''ב שילמה 20 מיליון דולר ביטוח לאומי לפושעים נאצים

יותר ממאה ושלושים פושעים נאצים שנמלטו לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השניה זכו לתשלומי ביטוח לאומי בסך כולל של 20 מיליון דולר

אא

יותר מ-130 פושעים נאצים שמצאו מקלט בשטחה של ארצות הברית אחרי מלחמת העולם השנייה נהנו מתשלומי ביטוח לאומי בסך כולל של 20.2 מיליון דולר.

ה"ניו יורק טיימס", שחשף את הנתונים, דיווח כי התשלומים הועברו במשך עשרות שנים והכספים האחרונים שולמו בחודש ינואר האחרון.

השבוע צפוי להתפרסם דו"ח בנושא מטעם המבקר הכללי של הביטוח הלאומי האמריקאי. בדו"ח נטען כי כמעט כל התשלומים שהועברו בעשרות השנים האחרונות מידי הרשויות בארצות הברית לפושעים נאצים הועברו כחוק, וכי לא היתה למדינה הסמכות לשלול מהם את התשלומים.

באוקטובר האחרון דיווחה סוכנות הידיעות אי־פי כי ארצות הברית המשיכה לשלם את קצבאות הביטוח הלאומי לעשרות פושעים נאצים שהיגרו לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השניה, גם אחרי שנמלטו או גורשו ממנה. עוד נטען, כי ארצות הברית השתמשה בקצבאות כתמריץ לעידוד עזיבתם את שטחה במהירות וביעילות, כדי לחסוך הליכים משפטיים ארוכים ויקרים. עם חלקם היא חתמה על "עסקה" מפוקפקת שלפיה ימשיכו ליהנות מהקצבאות בתמורה לכך שיעזבו את שטחה.

אחרי פרסום כתבה זו, חתם הנשיא אובמה על החוק שמונע מפושעים נאצים להמשיך ולקבל תשלומים מהביטוח הלאומי מיד לאחר שלילת אזרחותם האמריקאית.

כעת, מדווח הניו יורק טיימס כי התשלום האחרון לפושעי מלחמה נאצים שניתן מטעם ארצות הברית הועבר בחודש ינואר האחרון, ומאז הופסקו התשלומים.

תגיות:נאציםביטוח לאומיארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה