חדשות בעולם

יורדים לשפל חדש: הכירו את תכנית הריאליטי המרושעת ביותר בטלוויזיה

השבוע ברצות הברית: תכנית ריאליטי חדשה ומרושעת משתמשת בשקרים ובסחטנות רגשית

אא

השבוע עלתה בארצות הברית תכנית ריאליטי חדשה ומרושעת. התוכנית, "המזוודה", הוכיחה שוב את כוחו של הז'אנר בניצול אכזרי ונצלני לצורכי בידור.

מפיקי התוכנית איתרו משפחות עניות שמתמודדות עם חובות, נכויות וקשיים שונים, והניחו על שולחנן מזוודה ובה 101 אלף דולרים, סכום משמעותי ביותר עבור משפחות רבות.

התוכנית מתעכבת על תיאור השגרה הקשה של כל משפחה. המצלמה מתעדת את רגעי האושר ואת תחושת ההקלה שמתעוררת ברגע שהמזוודה נפתחת ובני המשפחה שומעים ששטרות הדולרים הארוזים שייכים להם.

הטוויסט הצפוי מגיע לאחר שנסחטו כל דמעות השמחה של בני המשפחה: מנחי התוכנית מספרים למשפחה שיש לה אפשרות להעניק את הכסף, או חלק ממנו, למשפחה נוספת שנתונה בקשיים כלכליים ומתמודדת עם שגרת חיים מאתגרת. בני המשפחה מקבלים בהדרגה מידע הבעיות שעומדות בפני המשפחה השניה וצריכים לקבוע מי יותר מסכן ומי יקבל את המזוודה.

במקביל, המשפחה הנוספת מקבלת אף היא מזוודה וגם לה מספרים משתתפי התוכנית סיפור זהה. מאותו הרגע, התוכנית נועצת את ציפורניה ברגעי העצב הקשים של כל משפחה.

התוכנית משסה את המשפחות זו בזו. היא מזמינה אותן האחת לביתה של השנייה, כדי שתוכלנה לראות מקרוב למי קשה יותר. אחת המשפחות מביטה בתמונות שתלויות על המקרר אצל המשפחה השנייה ומכריזה שבניה נראים מאושרים. בכך מנסה לרמוז שמי שמצליח לצלם סלפי מחויך בסוף יום קשה לא זקוק לדבר.

התוכנית מתעכבת על העוני הקשה ומתעדת באכזריות את מלחמת ההישרדות של כל משפחה, שכוללת הורים שמבלים את ימיהם בבכי על כך שאינם מסוגלים לכלכל את ילדיהם והועמדו בפני דילמה מוסרית קשה מנשוא.

תכנית זו, תחת מעטה של שקר על ניסוי חברתי, מוכיחה שוב את כוחו של הז'אנר בניצול אכזרי ונצלני לצורכי בידור.

תגיות:ריאליטיטלויזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה