חדשות בארץ

יחצנית המחנה הציוני נחשפה מכתיבה כותרת ראשית לאתר ynet

בסרט "הרצוג" נראית יחצנית המחנה הציוני מכתיבה כותרת ראשי לעורך המשנה באתר ynet

אא

בסרט "הרצוג", ששודר במסגרת תוכנית "המקור" בערוץ 10, נחשף כיצד תמי שינקמן, יחצנית המחנה הציוני מכתיבה כותרת ראשית לאתר ynet. גורם המסרב להיחשף בשמו שמא יוחרם ב-ynet, טוען כי תיאום כותרות באתר ynet היה נוהג שגרתי בתקופה שלפני הבחירות. לדבריו, בשבועות שהובילו לבחירות הוזמנו פוליטיקאים לא פעם להתארח באולפן ynet  ולהעניק ראיונות לאחר שסיכמו מראש מה תהיה הכותרת שתתנוסס בראש הראיון, וזאת עוד לפני שהחל הראיון וכתנאי לקיומו.

בסרטה של ענת גורן, "הרצוג", נראית אחת מיועצות התקשורת של המחנה-הציוני, תמי שינקמן, משוחחת בטלפון עם אדם בלתי מזוהה. השיחה, כך לפי הסרט, נערכה שעות אחדות לפני סגירת הקלפיות. "אנחנו מוציאים תגובה", מתועדת שינקמן אומרת לאדם הבלתי מזוהה שמצדו השני של הקו ומוסיפה: "תעבירו את ההודעה שלנו בכותרת. אני שולחת". בהמשך פונה שינקמן לאחד מאנשי הקמפיין ומבקשת ממנו שישלח את ההודעה מידית: "תוציא דחוף-דחוף למרנדה. שהם יכניסו כבר את הכותרת".

הכותרת הראשית באתר ynetהכותרת הראשית באתר ynet

מדובר באמנון מרנדה, עורך המשנה באתרynet . אכן, זמן קצר לאחר מועד השיחה המתועדת, עלתה כותרת ראשית ב-ynet, השאובה ישירות מדוברות קמפיין המחנה-הציוני.

מאתר ynet נמסר בתגובה: "אם ראש הממשלה, שר הביטחון, יו"ר האופוזיציה או כל אישיות ציבורית אחרת מכל מפלגה מבקש לתת ל ynet כותרת בראשוניות – נשמח לקבלה בכל עת. אנו שמחים ש-ynet  מהווה פלטפורמה מרכזית לידיעות בלעדיות ופרסומים ראשונים".

תמי שינקמן מסרה בתגובה כי אכן שוחחה עם אמנון מרנדה בקטע שתועד בסרט, אולם הדגישה כי לא הכתיבה אף כותרת וכי ההחלטות הסופיות הן של כל עורך ועורך, ולא של אנשי יחסי הציבור. "אני לא קובעת לאף עורך איזו כותרת לשים. אני מעבירה את ההודעה", אמרה. "אין מה לבקר את מרנדה, שעושה את עבודתו. הוא מקבל את החומרים ומחליט מה להעלות ומה לא להעלות".

תגיות:יצחק הרצוגהמחנה הציוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה