חדשות בארץ

הצעת חוק חדשה: חובת לימודי השפה הערבית בכיתות א' – י"ב

הצעת חוק חדשה שהוצעה על ידי חבר הכנסת אורן חזן מציעה לכלול את לימודי השפה הערבית במסגרת לימודי הליבה. מה אומרים במשרד החינוך?

אא

חבר הכנסת החדש אורן חזן (ליכוד) הציע אתמול (ד) את הצעת החוק הראשונה שלו: עיגון לימודי השפה הערבית במסגרת לימודי הליבה – מכיתה א ועד י"ב.

מאחורי הצעת החוקן, עומדת החלטתו של ראש הממשלה לביטול ההפרדה באוטובוסים ביהודה ושומרון. לדבריו של חזן: "במציאות היום יומית שלנו, כשיהודים נוסעים באוטובוסים ביהודה ושומרון ושומעים את הפלסטינים, הם מפחדים. עם התגברות הטרור העולמי והאסלאם הקיצוני, חוסר ההבנה מוביל לפחד".

אילוסטרציה (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)

הצעת החוק זכתה מיד לברכות מהשמאל. אחד החותמים הנלהבים היה חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) בנוסף, חתמו גם חברי הכנסת מהימין: ינון מגל, ענת ברקו, מירב בן ארי וחברי כנסת נוספים.

עם זאת, בעולם החינוך מתנגדים. הדוקטור למינהל החינוך אברהם פרנק תוקף נחרצות. לדבריו, הצעת החוק הוגשה על ידי אנשים שלא למדו כלל את הנושא: "אם אקח את הדבר הכי בסיסי של הגשה לבגרות חובה - הזכאות הכללית בישראל תרד ל-30%, אני רוצה לראות את שר החינוך שיכניס את הסיפור הזה". כזכור, רק לפני כשנה ביטל שי פירון, שר החינוך הקודם, את חובת לימודי הערבית בכתות י'.

תגיות:חוקשפותערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה