חדשות בעולם

רוב מעברי הגבול הסורים נשלטים בידי המורדים

השבוע השתלט ארגון "דאעש" על מעבר גבול נוסף: גבול סוריה – עיראק. מתוך עשרים גבולות יבשתיים, שולט אסאד על שבעה בלבד, כאשר שניים מתוכם אינם פעילים

אא

השבוע השתלט ארגון "דאעש" על מעבר גבול סורי נוסף: מעבר אל-וואליד. בכך איבד אסאד את הגבול היבשתי עם עיראק. נראה כי השמירה על גבולותיה המסורתיים של סוריה לא עומדת בראש סדר העדיפויות של המשטר הסורי, שמעדיף להגן על הערים הגדולות. בעיתון הסורי "אל ווטן", המשמש את אנשיו של אסאד, נכתב כי: "ברור לגמרי שהצבא הסורי נסוג כדי להגן על הערים הגדולות". משפט זה מוכיח את ההידרדרות במצבו של צבא אסאד ואת מגמת ההתכנסות שלו.

לסוריה עשרים מעברי גבול יבשתיים רשמיים עם המדינות השכנות. כיום המשטר הסורי שולט בשבעה בלבד: שניים עם טורקיה, שאינם רלוונטיים, כיוון שהם סגורים מהצד הטורקי וחמישה פעילים עם לבנון, השכנה ממערב. שאר מעברי הגבול נשלטים בידי המורדים.

ארכיון (Basel Awidat / פלאש 90)ארכיון (Basel Awidat / פלאש 90)

המשטר הסורי שומר מכל משמר על מעברי הגבול עם לבנון, בשל הקרבה לאזורים חיוניים כמו דמשק, חומס והמעוזים העלאווים. גם מעורבותו העמוקה של חיזבאללה בלחימה קשורה: לחיזבאללה חשוב וקריטי שמעברי הגבול עם לבנון לא יישלטו בשום אופן על ידי המורדים.

לעומת מעברי הגבול היבשתיים, משטר אסד ממשיך בינתיים לשלוט על נמלי הים טרטלוס ולטקייה שבמערב המדינה, שנמצאים במעוז העלאווי שלו ומהווים את המוצא העיקרי לים התיכון. גם מבחינת שדות תעופה המצב של המשטר טוב יותר ממצב הגבולות היבשתיים: מתוך 29 שדות ונמלי תעופה צבאיים ואזרחיים, חלקם נפלו לידי המורדים ו"דאעש" ואחרים נצורים, אך רבים, בייחוד אלו שנמצאים בדמשק ובפרבריה, עדיין פעילים. 

תגיות:סוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה