חדשות בארץ

אנטישמיות: "המיליציות של בגין רצחו פלסטינים וביצעו פעולות טרור"

ספר היסטוריה, הנלמד בבתי ספר שתחת משרד החינוך ההולנדי, מציג את ישראל ככובשת ואת בגין כטרוריסט

אא

ספר היסטוריה בהולנד, שאושר על ידי משרד החינוך ההולנדי, מציג את ראש הממשלה המנוח מנחם בגין כרוצח פלסטינים. נער ישראלי-הולנדי בשם ברק גורני (16), שלומד בבית הספר היהודי "מיימונידס" שבאמסטרדם, חושף כי ספר ההיסטוירה הנלמד בבית ספרו עמוס בשקרים באנטישמיות.

על התקופה שלפני הקמת המדינה נכתב: "מיליציות יהודיות רצחו בכפרים ערביים. מאות אלפי פלסטינים נמלטו והגיעו למחנות פליטים מעבר לגבול".

בספר מופיעה תמונה משנת 2000, בה נראה ילד פלסטיני משליך אבן על טנק ישראלי. בכיתוב מתחת לתמונה נכתב: "התנגדות קלה נגד ההשתלטות הישראלית על שטחים פלסטיניים בשנת 2000. תשעה ימים לאחר מכן נהרג ביריות ילד בן 13 במצב דומה לזה שנראה בתמונה".

מנחם בגין, ארכיון (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)מנחם בגין, ארכיון (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

גם מנחם בגין, ראש הממשלה המנוח, הוצג כטרוריסט וכרוצח פלסטינים. מתחת לתמונתו נכתב: "טרוריסט ועושה שלום". בספר נכתב: "בגין נכנס להיסטוריה כעושה שלום וזה מפתיע, שכן במהלך חלק גדול מחייו הוא היה טרוריסט קיצוני. בגין הגיע לפלשתינה והפך למנהיג של ציונים קיצונים. הם רצו לכבוש את ישראל התנ"כית שהיא גדולה בהרבה מהמדינה הציונית שעליה הכריז בן גוריון. המיליציות של בגין רצחו אזרחים פלסטינים וביצעו פעולות טרור. בהמשך חתם על הסכם השלום עם מצרים והחזרת מדבר סיני למצרים".

על מלחמת יום כיפור נכתב: "ב-1973 ניסו מצרים וסוריה שוב למחוק את ישראל מהמפה והפעם הן הצליחו להפתיע את ישראל. לאחר הבהלה הראשונית, היכתה ישראל בחוזקה בחזרה תוך שהיא מאיימת לכבוש את ערי הבירה של מצרים וסוריה, עד שארה"ב האיצה בישראל לעצור את ההתקפה".

התלמיד הישראלי מדווח כי התלונן בפני מורתו על תוכנו השקרי של הספר. המורה הסכימה שהספר עמוס בטעויות היסטוריות וציינה כי למרות זאת עליה ללמדו, על פי הוראותיו של משרד החינוך ההולנדי.

תגיות:טרורמנחם בגין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה