חדשות בארץ

תלמיד תיכון איבד את ראייתו בגלל לייזר

תלמיד תיכון איבד את ראייתו בבית הספר במהלך משחק בשעות הלימודים. הוריו הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי

אא

בינואר 2014, תלמיד בתיכון סליגסברג בירושלים נפגע בעינו כתוצאה ממשחק לייזר בהפסקה בבית הספר ואיבד את הראייה לצמיתות בעינו השמאלית.

הוריו הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה להתרשלותם של עיריית ירושלים ומשרד החינוך. בתביעה נכתב: "בבדיקות נמצא כי הנער סובל מעיוורון בעין שמאל. לא קיים כל טיפול אפקטיבי למצב זה. הפגיעה היא לצמיתות ולא יחול כל שיפור עתידי".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

האירוע המזעזע התרחש בינואר 2014. תלמידים רבים בבית הספר נהגו באותה תקופה להגיע עם סמני לייזר אותם רכשו בחנויות. במהלך ההפסקה יצאו התלמידים לשחק עם מכשירי הלייזר. ככל הנראה אחד מהתלמידים כיוון לעבר התלמיד הפצוע את קרן הלייזר. זמן קצר אחרי המקרה החל התלמיד לחוש חום, טשטוש ראייה וכאבים בעיניו. הוא לא ייחס חשיבות לעניין ורק לאחר עשרה ימים, כשהפסיק לראות בעין שמאל, החליט לדווח לאמו על הבעיה. הוא אובחן בהדסה עין כרם כסובל משינויים אטרופים בעין שמאל.

במסגרת החקירה נחשדו מספר נערים בביצוע המעשים והוחלט להשעותם מבית הספר. בתביעה מציינים ההורים שהמוסד החינוכי היה מודע לשימוש הרחב שעושים התלמידים בסמני לייזר בין כתליו, וכי במשך תקופה ממושכת היו משאילים או מוכרים אותם לתלמידים אחרים. עוד נכתב כי למרות הסכנה שבדבר לא נקטו במוסד החינוכי בפעולות הנדרשות כדי למנוע את התופעה.

העירייה השיבה בתגובה כי "בינואר 2014 אירע מקרה בו תלמיד נפגע בעינו מפנס לייזר. הנושא הובא לידיעת בית הספר כשבוע לאחר מכן ומיד נערך בירור והמעורבים טופלו באופן חינוכי ומשמעתי. האירוע נמצא כעת בבדיקה של הגורמים השונים ובהם העירייה, משרד החינוך וחברת הביטוח". עוד נאמר בתגובתה של העירייה כי "בית הספר ומנהל החינוך פועלים בכדי למגר כל מקרה או תופעה שעשויים להביא לפגיעה בתלמידים ומבצעים הדרכות ושיחות עם התלמידים בכדי להוקיע התנהגות פסולה".

תגיות:ראייהלייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה