חדשות בארץ

פרופסור גילה, הממונה על ההגבלים, התפטר מתפקידו

פרופסור דיויד גילה, הממונה על ההגבלים, הודיע על התפטרותו מתפקידו כבר באוגוסט הקרוב. שר הכלכלה דרעי הביע צער על פרישתו של "איש מקצוע מהשורה הראשונה"

אא

פרופסור דיויד גילה, הממונה על ההגבלים, הודיע אתמול (ג) על התפטרותו בעקבות המחלוקת הפנים-ממשלתית על פירוק מונופול הגז הטבעי.

התפטרות גילה מגיעה על רקע נסיגת משרדי הממשלה מהמתווה המשותף שגיבשו ביחד עם רשות ההגבלים העסקיים לפירוק מונופול הגז, שאותו הציגו בפברואר האחרון, לטובת מתווה מרוכך יותר שמותיר את מפעילת קידוחי תמר ולווייתן, נובל אנרג'י האמריקנית, מונופול בשוק הגז הטבעי.

כאשר נסוגו משרדי הממשלה מהמתווה המשותף, נטש גילה את המשא ומתן הממשלתי ואף איים בפנייה חד צדדית לבית הדין להגבלים עסקיים במקרה של מחטף ממשלתי בתקופת הבחירות. אך גם לאחר הבחירות נותר גילה בודד במערכה. משרד האוצר וכן יועציו הקרובים של גילה לא תמכו בעמדותיו.

פרופ' דיויד גילה (צילום: פלאש 90)פרופ' דיויד גילה (צילום: פלאש 90)

במכתב התפטרותו כתב גילה כי החלטתו נובעת ממספר שיקולם, בראשם הידיעה כי הממשלה תעשה כל שביכולתה כדי לקדם את המתווה המתגבש בימים אלו בתחום הגז הטבעי, מתווה אשר הוא משוכנע כי לא יביא לתחרות. במכתבו כתב גילה כי "לכל אורך הדרך, האמנתי כי נכון להגיע עם חברות הגז לפתרון תחרותי מחוץ לכותלי בית המשפט. אני מקווה שמשרדי הממשלה האחרים ישנו את עמדתם לגבי המתווה. המטרות המרכזיות שלי בהגעתי לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים היו להפוך את הרשות לגוף פרואקטיבי, לשפר את מעמדה כגוף שמקדם תחרות ומונע ממונופולים לנצל לרעה את מעמדם, כגוף שמקדם חקיקה שמגנה על הציבור מפני פגיעה בתחרות, וכגוף שמייעץ למשרדי הממשלה לגבי ההשלכות התחרותיות של פעולותיהם. אני משאיר לבאים אחרי רשות גדולה וחזקה יותר, שחרטה על דגלה להיות כלב השמירה של התחרות למען הצרכן".

שר הכלכלה הנכנס, אריה דרעי, הביע צער על החלטתו של גילה להתפטר מתפקידו. לדבריו, "פרופסור דיויד גילה הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה והוא ביצע את תפקידו ביושר ובנאמנות. שוחחתי עמו וניסיתי לשכנעו להמשיך בתפקידו. אני מוקיר ומעריך את רמתו המקצועית הגבוהה".

תגיות:אריה דרעידיויד גילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה