חדשות בארץ

ארדן מונה לשר לביטחון פנים, לעניינים אסטרטגיים והסברה

ארדן מונה לשר לביטחון פנים, לעניינים אסטרטגיים והסברה: אלקין מונה לשר לענייני ירושלים

אא

גלעד ארדן, מס' 2 בליכוד, שקיבל את המשרד לביטחון פנים, המשרד לעניינים אסטרטגיים והסברה, פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מבטיח לייעל את תפקוד המשטרה: "אני הולך לעבוד קשה ומתחייב להביא הישגים. מגיע לכולנו ביטחון אישי ומשטרה מצוינת. סיכמתי עם ראש הממשלה על תוספת תקציבית משמעותית למשרד לביטחון פנים ועל תוספת חקיקה כדי לחזק את המשרד. אני עומד לעשות שינוי אמיתי במשטרה: להגביר את האכיפה ולטפל בחוליים הקיימים. המצב הנוכחי אינו פשוט אבל אתגרים מסוג זה מעולם לא הרתיעו אותי".

גלעד ארדן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)גלעד ארדן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ארדן הוסיף כי גם בתחומים הנוספים שקיבל לידיו, המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, ביקש מראש הממשלה אישור להגדלת התקציב: "במסגרת תפקידי אתמודד בזירה הבינלאומית מול הפעולות נגד מדינת ישראל, דוגמת הניסיונות לתקוף אותנו בבית הדין הבינלאומי בהאג, ניסיונות הפלסטינים להרחיק את ישראל מפיפ"א ועוד. אני מתכוון להתגייס לנושא הזה בעוצמה רבה ולהפעיל את כל הכלים שיידרשו כדי לתקן את העוול. הדברים הללו חשובים ודחופים".

השר זאב אלקין, ממנו נלקח התיק לעניינים אסטרטגיים הביע מחאה על המהלך ונמנע מלתמוך טלפונית בצירופו של ארדן לממשלה. בפגישה שנערכה לאחר מכן בינו לבין ראש הממשלה, דרש אלקין את המשרד לענייני ירושלים, בתמורה לוויתורו על התיק לעניינים אסטרטגיים.

נתניהו נענה לבקשתו, אך עשוי להיתקל בהתנגדותו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, כיוון שלאור ההסכמות המוקדמות, סמכויות המשרד אמורות להישאר בידיו של ראש הממשלה ולא להיות מופקדות בידיו של שר. משום כך צפויה פגישה בין ברקת לנתניהו על מנת להגיע להבנות ולהכריע אלו סמכויות יעברו לידיו של אלקין.

הנפגע העיקרי ממהלכים אלו הוא בני בגין, שהושבע עם יתר השרים לפני שבועיים לתפקיד שר בלי תיק. בגין מינויו של ארדן ייאלץ ראש הממשלה להורות לבגין לוותר על חברותו בממשלה, משום שלפי ההסכמים הקואליציוניים מתאפשרת לליכוד מכסה של שנים עשר שרים בלבד.

תגיות:גלעד ארדןליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה