חדשות בארץ

8 חודשי מאסר נגזרו על אולמרט בפרשת טלנסקי

בית המשפט המחוזי גזר הבוקר (ב) שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי

אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ב) שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במסגרת פרשת טלנסקי. נוסף על כך, נקנס אולמרט בסך 100 אלף שקלים. העונש יצטרף לשש שנות המאסר שנגזרו על אולמרט בפרשת הולילנד.

כזכור, בפרשת טלנסקי זוכה אולמרט בשנת 2012 מחמת הספק, אך השופטים הפכו את החלטתם לפני כחודשיים, בשל ערעור שהגישה הפרקליטות, תוך שהם נסמכים על עדותה של שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של אולמרט ואשת סודו. 

אהוד אולמרט (צילום: דוד ועקנין / פלאש 90)אהוד אולמרט (צילום: דוד ועקנין / פלאש 90)

השופט יעקב צבן ציין כי "לא ניתן להפריד בין עצם יצירת הקופה, כניסת הכספים בקופה והשימוש שנעשה בהם. איש ציבור, שר בממשלה, מקבל כספים במזומן, בדולרים, חלקם בקופה סודית, עושה בהם שימושים פרטיים, אינו מדווח לאיש, חוטא בעצמו, מחטיא את השירות הציבורי וללא דיווח. דגל שחור מתנוסס על התנהלות כזו".

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר מסר בתגובה לגזר הדין כי "העונש שהוטל על מר אולמרט רק מוסיף לסבל הרב שכבר עבר. מדובר בגזר דין קשה, שיש בכוונתנו לערער עליו. העונש הוא כבד מאוד, במיוחד בנסיבות של מר אולמרט שהתפטר מתפקידו כראש הממשלה בשל החקירות, יצא מן החיים הציבוריים לאורך שנים ארוכות, וויתר על רום מעמדו ועל התנאים שהיו מגיעים לו כראש ממשלה לשעבר".

עוד נמסר בתגובה כי "הליך החקירה והמשפט הטילו צל כבד על חייו של מר אולמרט במשך יותר משבע שנים, ליוו אותו יום יום ושעה שעה וגרמו סבל רב לו ולבני משפחתו. די בכל אלו כדי להביא בהקלה בעונשו של אדם שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, שנעשו לכאורה לפני כ-13 שנים. כפי שהוכח בפני בית המשפט, מר אולמרט תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, ביצור מעמדה הבינלאומי ורווחת אזרחיה, והיה ראוי להתחשב בכך".

תגיות:אהוד אולמרטבית המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה