חדשות בארץ

התפרצות שעלת בירושלים: משרד הבריאות הורה על הקדמת מתן החיסונים

משרד הבריאות הורה להקדים את מתן החיסונים נגד שעלת באזור ירושלים: שלושה ילדים הלכו לעולמם ומאות תושבים חלו

אא

מחלת השעלת מתפרצת בישראל בשנים האחרונות ומדביקה תינוקות רבים. התפרצות המחלה בירושלים גבתה את מחיר חייהם של שלושה ילדים. עקב המצב, משרד הבריאות הוציא הנחיה להקדים את מנת החיסון הראשונה של השעלת כבר לגיל שישה שבועות.

בנוסף, אישר משרד הבריאות להקטין את הזמן בין שלוש מנות החיסון הראשונות לארבעה שבועות בלבד, בשונה ממרווח של חודשיים שניתן עד היום. בהנחיות החדשות מצוין גם להקפיד על מתן מנת הדחוף הניתנת בגיל שנה ולא לדחות אותה למועד מאוחר יותר.

אילוסטרציה (צילום: חן ליופולד / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: חן ליופולד / פלאש 90)

ד"ר ניצה אברמסון, סגנית רופאת מחוז ירושלים במשרד הבריאות, מסבירה כי "שעלת עלולה להיות קשה ומסוכנת בתינוקות מתחת לגיל שנה, ובאופן מיוחד בתינוקות הצעירים מגיל חצי שנה. לאור זאת החליטה לשכת הבריאות המחוזית בירושלים על הקדמת סדרת החיסונים נגד שעלת בתינוקות, בהתאם להנחיית משרד הבריאות".

שעלת היא מחלה מדבקת ביותר שמתבטאת בהתקפי שיעול קשים שיכולים להימשך שבועות ארוכים. המחלה גורמת להקאות, שבירת צלעות, דלקת במוח ואף למוות.

התפרצותה העיקרית של המחלה היא אכן בירושלים, אך גם בשאר הערים בארץ יש דיווחים על הידבקויות. השבוע דווח כי שתי אחיות במחלקת יולדות בסורוקה שבבאר שבע נדבקו בשעלת, ומאות ילדים הוזמנו להיבדק ולקבל טיפול. לפני כשלושה חודשים נפטרה בשיבא בת חודשיים משעלת, ושבועיים קודם לכן מת תינוק נוסף.

ההגנה שמעניק החיסון פוחתת במהלך השנים, ולכן ממליץ משרד הבריאות גם לאנשים מבוגרים להתחסן. עבורם החיסון עדיין בתשלום. "התחלואה עולה בגילאים המבוגרים בשנים האחרונות ואז ההורים מדביקים את הילדים", הסביר בעבר פרופ' גידי פרת, מנהל טיפול נמרץ ילדים בשיבא.

תגיות:שעלתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה