חדשות בעולם

עסקת ענק בין ארה"ב לישראל

עסקת ענק: ארה"ב תעביר לישראל משלוח של פצצות וטילים בהיקף חריג ששוויו 1.879 מיליארד דולר

אא

עסקה כמעט חסרת תקדים בין ארצות הברית לישראל: הקונגרס האמריקני קיבל לאישורו עסקת ענק של פצצות וטילים בהיקף חריג ביותר ששוויו 1.879 מיליארד דולר. סכום זה מהווה כשני שלישים מהסיוע הצבאי השנתי לישראל.

העסקה מהווה אחד הניסיונות למתן את חששותיה של ישראל מההסכם עם איראן ולמנוע את התנגדותה לעסקאות הנשק, עליהן חתם הנשיא אובמה בקמפ דיוויד, עם מדינות ערב.

מנגד, מוסרים במערכת הביטחון כי מדובר בהזמנה המהווה חלק מתוכנית רב שנתית, שעודכנה אחרי מבצע צוק איתן. מקור ביטחוני בכיר מסר כי אין לעסקה שום קשר להסכם עם איראן ולהתחמשותן של מדינות ערב וכי "העסקה מהווה עדות נוספת ליחסים העמוקים שבין ארצות הברית וישראל".

 (צילום: Diana Hananshvili / פלאש 90) (צילום: Diana Hananshvili / פלאש 90)

המשלוח הנוכחי כולל בין היתר 3,000 טילי הלפייר למסוקים. מדובר בין היתר בפצצות מונחות GPS ולייזר. המשלוח כולל גם ישראל 50 פצצות חודרות בונקר מדגם BLU-113 ו-700 פצצות חודרות בונקר מדגם BLU-109. במערכת הביטחון בישראל מרוצים מהעסקה שתגדיל את מלאי התחמושת של צה"ל ואף תקפיץ את מוכנותו למלחמה בזירה הצפונית ותאפשר פגיעה במשגרי רקטות וטילים המכוונים לעורף הישראלי. בנוסף יש גם תגבור ככושרו של חיל האוויר לפגוע באתרי הגרעין והטילים באיראן.

בכירים במערכת הביטחון האמריקנית מסרו כי "ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל ותסייע לה לפתח ולשמר יכולת הגנה עצמית חזקה". במקביל, אמר שר הביטחון משה יעלון כי "מדינת ישראל אינה מתערבת בסכסוכים במזרח התיכון ובמדינות השכנות לה, אך עלינו להיות ערוכים ומוכנים ליום שבו ינסה מישהו להפנות את נשקו אלינו".  

כזכור, באפריל האחרון דיווחו שר החוץ האיראני והנציגה האירופית כי הגיעו להבנות שיהוו בסיס להסכם כולל על תכנית הגרעין. לפיהן הסנקציות יוסרו, העשרת האורניום תפוקח ותוגבל ומתקן פורדו יהפוך למכון מחקר. הם ציינו עוד כי הסכמה זו היא הבסיס להסכם עתידי שייחתם ב-30 ביוני. אחת ההשלכות של הסכם זה הייתה בקשתן של מדינות המפרץ לקבל הגנה בדמות מערכות צבאיות מתקדמות ומטוסי קרב.

תגיות:אמריקהישראלטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה