חדשות בעולם

רוצים להיות טובים? צפו בכוכבים

מחקר חדש מגלה: התפעלות מהטבע גורמת לנו להיות פחות אנוכיים ולדאוג יותר לזולת

אא

רוצים להיות אנשים טובים יותר? צפייה בכוכבים או התבוננות בגלי הים יכולים להפוך אתכם לאנשים נחמדים ומתחשבים יותר, כך טוען מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology.

החוקרים, מאוניבסיטת קליפורניה-אירווינג, מסבירים כי התבוננות בטבע גורמת לאדם לחוש התפעלות עזה. "המחקר שלנו מצא כי תחושת ההתפעלות הזו, על אף שהיא חמקמקה וקשה תאר אותה, ממלאה פונקציה חברתית חיונית", אומר החוקר הראשי, ד"ר פול פיף. "כאשר אתם חווים התפעלות, אתם כבר לא מרגישים שאתם מרכז העולם. על ידי צמצום הדגש על ה'אני' האינדיבידואלי, ההתפעלות מהטבע מעודדת אנשים לשים בצד את האינטרסים הפרטיים שלהם כדי לתרום לרווחתם של אחרים".

במסגרת המחקר שערכו ד"ר פיף ועמיתיו התבצעו חמישה ניסויים שבהם השתתפו יותר מאלפיים בני אדם.

באחד הניסויים, 150 בני אדם ענו על שאלות לגבי הנטייה שלהם לחוש התפעלות. לאחר מכן הם שיחקו במשחק שבו הם קיבלו עשרה כרטיסי הגרלה והיו צריכים להחליט כמה מהם לחלוק עם אחרים: אלו שנטו יותר להתפעלות הפגינו יותר נדיבות. בניסויים האחרים, החוקרים ביקשו מאנשים לצפות בסרט או להסתכל על משהו בטבע שיכול לעורר בהם התפעלות, רגש אחר, או רגשות ניטרליים. במשחי חברה שהתקיימו אחר כך כדי לבדוק את מידת הדאגה לזולת ולחברה של הנסיינים, אלה שחוו התפעלות נטו יותר לפעול לטובת הזולת.

"לפי המחקר שלנו", אומר ד"ר פיף, "התפעלות יכולה לגרום לאנשים להתעניין יותר בטובת הכלל, לתת צדקה ואף להתנדב".

תגיות:כוכבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה