חדשות בארץ

הפרדה באוטובוסים בין ישראלים לפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון

המנהל האזרחי החל ביישום תכנית להפרדה בין ישראלים לפלסטינים באוטובוסים בשטחי יהודה ושומרון. יו"ר האופוזיציה בביקורת חריפה על המהלך

אא

על פי הוראת שר הביטחון, משה יעלון, החל אתמול (ג) המנהל האזרחי ביישום תכנית להפרדה בין ישראלים לפלסטינים באוטובוסים בשטחי יהודה ושומרון. כרגע מדובר בפיילוט, אך על פי התוכנית, גם לאחריו, פלסטינים שייכנסו לישראל יחזרו לבתיהם לאחר תהליך זיהוי שיעברו בארבעה מעברים: הל"ה, ריחן, אליהו ואייל.

בדרך זו יוכל המנהל האזרחי לדעת כי אותם פלסטינים שנכסו לתחומי הקו הירוק חזרו בסופו של יום לבתיהם בגדה. עם תחילתו של הפיילוט, שיימשך שלושה חודשים ולאחריו יופקו לקחים, לא מורשים עוד הפלסטינים לעלות על אוטובוסים משותפים עם ישראלים.

שר הביטחון משה יעלון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)שר הביטחון משה יעלון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

מאבקם של המתנחלים להפרדת נסיעות בתחבורה הציבורית בין יהודים לפלסטינים מתקיים כבר מספר שנים ולוקחים בו חלק נציגים ממשרד התחבורה וממשרד הביטחון. המתנחלים טוענים כי עליית פלסטינים לאוטובוסים יוצרת "עומסים" וחיכוכים מיותרים. בעבר סירבו נהגי חברת ההסעות "אפיקים" להעלות פועלים פלסטינים בדרכם ממרכז הארץ לכיוון מחסום אייל.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) מתח ביקורת חריפה על המהלך. הבוקר כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הפרדה בין פלסטינים ליהודים בתחבורה הציבורית היא השפלה מיותרת וכתם על פרצופם של המדינה ואזרחיה, שמן מיותר על מדורת השנאה לישראל בעולם". גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר והיועץ המשפטי של ארגון "יש דין" הגדירו את המעשה כ"גזעני, מדרדר את ישראל לשפל מוסרי ומהווה כניעה ללחץ המתנחלים". 

תגיות:פלסטיניםהפרדה באוטובוסיםמשה יעלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה