אמונה

איך לסקרן חבר לחפש את משמעות החיים?

באיזו דרך אפשר לעורר עניין בחיפוש משמעות החיים? הנה מספר שאלות שכדאי לשאול

אא

אבי שואל: "שלום. מאוד הייתי רוצה לבקש איזו דרך או הצעה לגרום לחבר להתעניין במשמעות החיים והיהדות כשהוא אומר לי שהנושא של משמעות החיים לא מעניין אותו. תודה מראש"

* * *

שלום אבי, ותודה על שאלתך החשובה.

שאלת כיצד ניתן לעורר אצל אחינו הטועים סקרנות ועניין לברר את משמעות החיים. ובכן, לפני שאתה מציע לו לצפות בהרצאות מעניינות בשלל נושאים באתר ובערוץ הידברות, נסה תחילה לאתגר אותו בדרך הבאה. פתח בבקשה: "האם אוכל בבקשה לשאול אותך חמש שאלות? אבל אני מזהיר אותך מראש שכל שאלה תהיה קשה יותר מהקודמת".

"טוב" הוא לבטח יענה מתוך סקרנות. "ובכן, השאלה הראשונה היא, כמה זמן היה לוקח לך כדי לבחור עט בחנות של כלי כתיבה?". הנשאל כנראה ישיב: "פחות מדקה". המשך לשאול אותו: "השאלה השנייה היא: אם ניתן לך סכום כסף לקניית מכונית, כמה זמן היה לוקח לך לבחור איזו מכונית לקנות?"

לשאלה זו הוא כנראה ישיב שיהיה עליו להשוות קודם כל בין סוגי רכבים שונים, לבדוק חוות דעת של נהגים, להשוות מחירים. בחירה שכזו עשויה לקחת לו יותר משבוע. אז המשיך לשאלה הבאה: "כעת אשאל אותך את השאלה השלישית: כמה זמן היה לוקח לך לבחור דירה לקנייה?"

במקרה זה הוא כנראה ישיב: "חודש אם לא יותר, כי היה עלי לבדוק את איזור המגורים, להתייעץ עם בני משפחה, לבדוק מי השכנים בבניין, לבדוק את אפשרויות הבנייה ועוד".

התקדם לשאלה הבאה תוך הגברת העניין: "ועכשיו לשאלה הרביעית, והיא כמובן תהיה קשה יותר מהשאלות הקודמות. כעת אני מבקש שתסביר לי את תהליך קבלת ההחלטות שלך, ובמילים פשוטות יותר, מדוע הזמן שתקדיש לבחירת עט יהיה קצר יותר מהזמן שתקדיש לקניית דירה?"

הנשאל יענה מן הסתם בצורה כללית: "הרי ברור שדירה היא הרבה יותר יקרה, היא יותר חשובה מכלי כתיבה שניתן להחליף, בדירה אני אשתמש הרבה יותר זמן". כעת אתגר אותו: "עכשיו אשאל אותך את השאלה החמישית והקשה מכולם: מהו לדעתך הדבר החשוב ביותר בחיים שלך כאדם?"

לאחר מחשבה קצרה הוא כנראה ישיב תשובות מקובלות כמו בריאות, מקור פרנסה, אשה, משפחה וכו'.

אז תוכל להסביר לו: "אתה אמנם מתקרב לתשובה האמיתית, אך לא נוגע בנקודה העיקרית. אני חושב שהתשובה לשאלה הזו, מהו הדבר החשוב ביותר בחיים, היא הרבה יותר פשוטה: החיים עצמם!

כפי שראינו, כל הדברים האחרים נועדו לשרת את אורח החיים שלך. אז החיים שלך צריכים להיות הדבר החשוב ביותר עבורך כאדם. מסיבה זו, בחירת הדרך שבה תחייה את חייך צריכה להיות הדבר החשוב ביותר עבורך: לפי זה תדע כיצד לבנות את המשפחה שלך, לאיזו השקפת עולם לחנך את הילדים שלך, וכמובן איך לחיות את החיים, למה לשאוף בחיים ועבור מה להתאמץ. אלו השאלות המהותיות ביותר שיש: בשביל מה אנחנו חיים, מי יצר אותנו ומהי תכלית קיומנו, איך נפתח את הפנימיות שלנו ולמה עלינו לשאוף להגיע בחיים, למה באנו לעולם ומה מצפה לנו אחרי המוות.

משמעות החיים היא למעשה הדבר החשוב ביותר בחיים שלך, ואם על קניית מכונית או דירה אתה מוכן להשקיע כמה חודשים טובים וסכומים לא מבוטלים של כסף, כמה זמן לדעתך אתה צריך להשקיע בחיפוש אחרי משמעות החיים, בשאלת מציאותו של אלוקים והדת היהודית? למרבה השמחה תוכל למצוא את התשובות בקלות ובחינם, כי האמת אינה דורשת תשלום - רק אנשים שהם מספיק ישרים עם עצמם כדי לשמוע וללמוד".

באותה הזדמנות תוכל להציע לו לקרוא את החוברת "שיחה גורלית" (חפש בגוגל). סיפור זה מתאר דו-שיח עם אלוקים על כל עיקרי האמונה מאל"ף ועד תי"ו. בהצלחה!

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה