חדשות בעולם

הרב לאו נשא דברים במוסקבה לזכר "יום השחרור וההצלה"

רבה הראשי של תל אביב יפו נשא דברים ביום שנערך לזכר "יום השחרור וההצלה" שנערך במוסקבה

אא

הגאון הרב ישראל מאיר לאו, רבה ראשי של תל אביב יפו נשא דברים ביום הצדעה מיוחד ל"יום השחרור וההצלה" שנערך ב'אקדמיה לשירות המדינה' על ידי האקדמיה הרוסית למדעים, במוסקבה.

בדבריו, תיאר הרב לאו בהתרגשות את יום שחרורו ממחנה המוות: "שש שנות תופת חיינו בנתק מן העולם. כל יום צפינו בחרדה בטרנספורט נוסף שהגיע להשמדה מכל רחבי אירופה. באפריל 1945, כשהרב הצבאי האמריקני זעק 'יהודים אתם משוחררים' לא האמנו. חשבנו שצבא נוסף הצטרף לשרשרת המוות".

הרב לאו המשיך ואמר במהלך נאומו, כי היוזמה לציון "יום השחרור וההצלה", המצוין ברחבי העולם בשמיני ובתשיעי למאי, ראויה לציון. יוזמה זו מזכירה לעולם היהודי כי יש לזכור ולהודות לאותם רבע מיליון חיילים יהודיים שנהרגו בקרבות עם הנאצים.

הגאון הרב ישראל מאיר לאו (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הגאון הרב ישראל מאיר לאו (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

"הלקח אותו אנו חייבים לזכור הוא כי הניצחון על הנאצים הושג בזכות האיחוד בין המזרח והמערב: כשכוחות הצבא האדום חברו עם צבאות אמריקה, אנגליה וצרפת", אמר הרב לאו, "ברגע שהולכים יחד משיגים את הניצחון. כשם שידענו למות יחד הגיע הזמן שנדע לחיות יחד בשלום, בשלווה ובאחדות".

כשהוא נשנק מספר פעמים במהלך דיבורו, אמר הרב לאו "לא נשכח את חסידי אומות העולם שסיכנו את חייהם להציל ילד. בתוך פניו המכוערות של העולם היוו חסידי אומות העולם נקודת חן. העולם זוכר את ולנברג, שינדלר ועוד. לי היה את פיודור מיכאלשנקו מרוסטוב, מרוסיה, שביתו יושבת כאן איתנו". לאחר מכן העניק הרב לאו לביתו של הקצין שהציל את חייו עותק של ספרו "אל תשכח ידך אל הנער" שתורגם לרוסית.

עותק מתורגם נוסף העביר הרב לאו לנשיא פוטין, אשר במכתב ברכה מיוחד ששיגר לאירוע כתב כי היוזמה לציון "יום השחרור וההצלה" היא הוקרת תודה לחיילים ולקצינים בצבא האדום שנאבקו בנאצים, ובכך הצילו מחיסול לא רק את העם היהודי אלא את האנושות כולה".

תגיות:הרב ישראל מאיר לאומוסקבהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה