חדשות בעולם

האיחוד האירופי מאמץ גישה "חדשה, רעננה ואגרסיבית" נגד ישראל

על רקע המתיחות בין ישראל לאיחוד האירופי: שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, תגיע ביום ד' לירושלים

אא

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, תגיע ביום ד' לסבב פגישות בירושלים וברמאללה.

אתמול (ב) אמרה מוגריני כי "האיחוד האירופי מתכוון לקחת תפקיד פעיל בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות. דבר אחד ברור לכולם: הסטטוס-קוו איננו אופציה." בינתיים גובר החשש מהחרפת הקרע בין ירושלים לאיחוד האירופי בשל הקיפאון המדיני. באיחוד זועמים על כך וגוברות הקריאות להגברת המעורבות האירופית בתהליך, תוך נקיטת קו חריף נגד ישראל. דיפלומטים אירופאים מוסרים כי אם ישראל תמשיך בבניה בהתנחלויות היא תפגוש איחוד אירופי נחוש שיגבה מישראל מחיר מדיני.

אחד הצעדים שינסו האירופים לקדם הוא החלטה כוללת בדבר סימון מוצרים מההתנחלויות. צרפת, אחת המדינות החשובות באיחוד, מקדמת הצעה לקביעת לוח זמנים למו"מ בין ישראל לפלסטינים בדבר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67 אשר עיר הבירה שלה תהיה ירושלים.

למרות המתיחות, מוגריני נחשבת בירושלים כמדינאית הגונה ומתונה לעומת קודמתה בתפקיד הברונית קתרין אשטון, שהובילה קו ביקורתי מאוד כלפי ישראל. גורמים מדיניים מוסרים כי באווירה של איומים ואולטימטומים אין סיכוי לשלום: "האירופים יכולים לשכוח מהגברת המעורבות. ככל שיהיו מאוזנים ואובייקטיביים - כך יוכלו להשפיע. ככל שיגבירו את הלחץ על ירושלים כך יגלו שהשפעתם מינורית."

הלחץ האירופי החל כבר עם השבעת הממשלה בשבוע שעבר. קבוצת בכירים אירופאים לשעבר שלחה מכתב לאיחוד האירופי הקורא לו לאמץ "גישה חדשה, רעננה ואגרסיבית" בנוגע לסכסוך הישראלי – פלסטיני. 

תגיות:האיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה