חדשות בארץ

מהקוטג' לכלכלה: אלרוב מונה ליועצו של השר דרעי

שר הכלכלה אריה דרעי מינה ליועצו את איציק אלרוב שחולל את מחאת הקוטג' ב-2011

אא

שר הכלכלה אריה דרעי מינה ליועצו את איציק אלרוב, שחולל את מחאת הקוטג' ב-2011. מקורות במשרד הכלכלה מסרו כי מדובר ביוזמתו של דרעי, שרוצה לחשוב מחוץ לקופסה ולפעול ביצירתיות להורדת יוקר המחיה.

כזכור, מחאת הקוטג', שהציתה את המחאה החברתית ב-2011, התפרקה בעקבות מאבקי שליטה בין חבריה. הפורשים הקימו את תנועת "ישראל יקרה לנו" והמשיכו באמצעותה את מאבקם. אלרוב נותר עם התנועה המקורית, תוך שהוא שומר על קשר עם גורמים פוליטיים ותקשורתיים, כדי לקדם את האינטרסים של הצרכנים בישראל.

איציק אלרוב במאבק להורדת מחיר הקוטג' (צילום: יוסי זילגר / פלאש 90)איציק אלרוב במאבק להורדת מחיר הקוטג' (צילום: יוסי זילגר / פלאש 90)

אלרוב היה שותף להקמת השדולה בכנסת למאבק ביוקר המחיה. בבחירות האחרונות נפגש עם שר האוצר כחלון כמה פעמים, והיו שמועות כי הוא עשוי להצטרף למפלגתו של כחלון, אולם אלרוב סירב להצטרף לפוליטיקה באף אחת מהרשימות.

כשהממשלה החליטה ב-2013 להכניס את הגבינה והשמנת לפיקוח מחירים, אמר אלרוב כי "הכנסת מספר מוצרים בודדים לפיקוח היא לא יותר מאקמול לחולה סרטן ולא תעצור את השתוללות מחירי המזון בארץ". הוא הוסיף ואמר כי "הן מבקר המדינה והן המלצות דו"ח וועדת קדמי לבדיקת התחרות בשוק המזון קבעו שמנגנוני הפיקוח על המחירים כשלו כישלון חרוץ והם אינם ממלאים את תפקידם".

עוד טען אלרוב, כי כדי להוריד את מחיר מוצרי החלב, על משרדי החקלאות והאוצר להורות על פירוקה של תנובה למספר חברות שיתחרו זו בזו. צעד זה יוריד את מחירי מוצרי החלב ומוצרים נוספים. לדבריו, "שוק החלב בישראל מנוהל בשיטה סובייטית. הגיע העת להפכו לשוק תחרותי ומשוכלל, תוך התחשבות באינטרסים ההתיישבותיים של מדינת ישראל."

אלרוב ייכנס לתפקידו בימים הקרובים ויכהן כיועצו של שר הכלכלה אריה דרעי.

תגיות:כלכלהאריה דרעיאיציק אורלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה