חדשות בארץ

שרת המשפטים הנכנסת: "רק הפרדת רשויות תבטיח את קיום הדמוקרטיה"

שרת המשפטים הנכנסת, איילת שקד, נשאה דברים בכנס לשכת עורכי הדין באילת. בכנס נאמו אף היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ושגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו

אא

שרת המשפטים הנכנסת, איילת שקד, אמרה הבוקר (ב) בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי בשנים האחרונות מתקבל הרושם שקבלת ההחלטות מסורה בידי בית המשפט. שקד דיברה על החשיבות שבהפרדת הרשויות. אחריה נאמו היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי.

השרה אמרה בנאומה כי "העמדה לפסוק בשירות העם ולא נגד רצונו עוברת כחוט השני בתורת המשפט בישראל. עם זאת בשנים האחרונות גובר הרושם כי חל טשטוש מסוים בתפיסה זו וקבלת ההחלטות מצויה בידי מערכת המשפט." השרה הוסיפה כי עמדתה הנחרצת היא כי "רק הפרדת רשויות אמתית תבטיח את קיומה של הדמוקרטיה".

שקד הוסיפה ודיברה על חשיבותו של בית המשפט העליון, באמרה: "תמיד היתה גאווה לאומית בשל ההגנה על זכויות האדם ועל ערכי היסוד של המדינה. בית המשפט שלנו קנה מקום של כבוד בזירה המשפטית הישראלית והבינלאומית. אפעל לשימור מעמדו זה כשעקרון שלטון החוק לנגד עיניי"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין , נאם לאחר השרה איילת שקד, ולאחריו שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, המשתתף אף הוא בכנס. בנאומו אמר שפירו כי חשוב לשמור על פתרון שתי המדינות והבהיר כי אין אלטרנטיבה לפתרון זה. הוא דיבר על התרומה האמריקנית לביטחון ישראל ועל מימון כיפת ברזל ומטוסי הF-35- . שפירו הדגיש כי ארצות הברית לא תתפשר על הסכם גרוע עם איראן ותתעקש שההסכם יבטיח שלא תשיג נשק גרעיני. הוא חזר על אמירתו של אובמה: "אתם לא לבד".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי פנה אל השרה הנכנסת: "אני מברך את איילת שקד. תמיכתנו בך היא תמיכה ברשות החוק בישראל. אנו רואים בעמדותייך נדבך חשוב. צריך לומר בצורה ברורה וחדה - ישנו צורך בבקרה על הרשויות. צריך לומר בקול רם וברור - אפשר להיות בדעה שונה ויחד עם זאת במחויבות מלאה לשלטון החוק בישראל. אני מצהיר כאן כי לשכת עורכי הדין תתמוך בך במאבקך בצורך לאזן בין שלוש רשויות המדינה".

 

 

תגיות:איילת שקדממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה