מעניין

מכונית ידידותית לסביבה: נוסעת על אוויר דחוס

מכונית שנוסעת על אוויר דחוס זכתה בעסקת פיתוח בתוכנית טלוויזיה אמריקאית. ממציאי המכונית קיבלו מימון של 5 מיליון דולר לשם ייצור המוני בארצות הברית

  • כ"ט אייר התשע"ה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מכונית שנוסעת על אוויר דחוס זכתה בעסקת פיתוח בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "שארק טנק".

המכונית, שנקראת AIRPod (איירפוד), פועלת על מנוע שמשתמש באוויר דחוס כתחליף למנוע הבעירה הפנימי. המכונית פותחה על ידי גאי נגרה, לשעבר מהנדס בפורמולה ,1 ושוקלת 270 ק"ג. ביכולתה להגיע למהירות של 80 קמ"ש ולנסוע למרחק של 130 ק"מ. היא מונעת מאוויר קר הדחוס למכלים בלחץ גבוה, הוא מחומם ומוזרם לגלילים של מנוע בוכנה. בשעת הפעלת המנוע לא מתבצעת כל בעירה ולכן אין זיהום אוויר. יותר מכך: הודות לפילטר פנימי, האוויר שנפלט מצינור המפלט נקי יותר מהאוויר שנכנס אליו. מחירה של המכונית יעמוד על 10 אלף דולר.

ממציאי המכונית קיבלו מימון 5 מיליון דולר כדי להפוך את רעיון "המכונית הידידותית לסביבה" לייצור המוני בארצות הברית. במסגרת התוכנית הטלוויזיונית "שארק טנק" הסכים רוברט הרווץ', איש עסקים ממוצא קרואטי, להשקיע 5 מיליון דולר בחברת זירו פולושיין מוטורס (ZPM), המפתחת את המכונית החדשנית. ההשקעה מותנית בכך שהחברה תשיג את הזכויות לייצור ומכירת המכונית בכל המדינה. בתמורה להשקעה, ירכוש הרווץ' 50 אחוזים מהחברה.

הייצור והמכירה המתוכננים של האיירפוד אף הם ידידותיים לסביבה: האיירפוד תיוצר כמקשה אחת, במפעלים קטנים ברחבי ארצות הברית, ושם גם תימכר. שיטה זו עשויה להפחית עלויות והיא זולה יותר מהשיטה הנהוגה כיום בייצור מכוניות ומכירתן. בחברה מקווים שמכירת המכוניות הראשונות תוכל להתחיל כבר במחצית השנייה של השנה.

 

 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה