חדשות בעולם

בזכות הסמארטפונים: טווח הקשב האנושי נמוך מזה של דגי זהב

מחקר חדש מגלה: טווח הריכוז האנושי צנח בארבע שניות מאז 2000, והוא היום נחות יותר מזה של דגי זהב

אא

מחקר שפורסם בסוף השבוע שעבר על ידי מייקרוסופט קנדה, מגלה כי הטכנולוגיה המודרנית לאו דווקא משפרת את יכולות המין האנושי: החוקרים גילו, לתדהמתם, כי מאז הפכו הסמארטפונים לפופולאריים, טווח הקשב והריכוז האנושי צנח מתחת לזה של דגי זהב – לא יצורים מתוחכמים במיוחד.

החוקרים תשאלו 2000 משתתפים בקנדה, כאשר 112 מתוכן נבדקו גם על ידי חיבור אלקטרודות שיראו את פעילות המוח שלהם. התוצאות הראו שבעוד בשנת 2000, לפני עידן האייפון, טווח הריכוז האנושי הממוצע היה 12 שניות, טווח הקשב כיום עומד על 8 שניות בלבד. דגי זהב, למשל, מסוגלים להתרכז למשך תשע שניות – שניה שלמה אחת יותר מבני האדם.

טווח הקשב שנבדק הוא היכולת להתרכז במשימה אחת, בלי הסחות דעת. בעידן של 'מולטיטסקינג' ומסכים מרובים זמינים לכל אדם, אומרים החוקרים, לא פלא שהתרכזות מוחלטת היא קרבן של הקדמה הטכנולוגית.

המחקר גם גילה שאנשים צעירים נמצאים בסיכון מיוחד לפתח התמכרות לטלפון החכם שלהם. על השאלה: "כשאין לי שום דבר מיוחד לעשות, הדבר הראשון שאני עושה זה לבדוק את הטלפון שלי", ענו בחיוב 77% ממשתתפי המחקר בגילי 18 עד 24. רק 10% מקרב בני ה-65 ומעלה ענו תשובה דומה.

תגיות:דגי זהבסמארטפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה